Gerdab.IR | گرداب

دستگیری یک متهم در ارتباط با "یارانه‌ها"

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵

معاون حقوقی و بین الملل پلیس فتا گفت: متهم اصلی پرونده موسوم به قطع یارانه که به بهانه قطع نشدن یارانه اطلاعات حساب افراد را دریافت و دست به سرقت می زد دستگیر شد.

به گزارش گرداب، ،سرهنگ حسین رمضانی درگفت و گو با میزان اظهار داشت: چندی قبل برخی شهروندان با مراجعه به پلیس فتا تهران از کلاهبرداری در پوشش انصراف از یارانه شکایت کردند.

وی ادامه داد: یکی از شاکیان در شکایت خود مدعی شد چند روز قبل پیامکی مبنی بر مراجعه به سایت یارانه به دستم رسید و در آن ادعا شده بود اگر به این سایت مراجعه نکرده واطلاعات را به روز رسانی نکنم، یارانه ام قطع می شود وقتی به آن سایت مراجعه کردم در آنجا از من اطلاعات حساب، شماره کارت ، رمز دوم، نام پدر و CVV2درخواست شد.پس از وارد کردن اطلاعات، متوجه شدم از حسابم پول برداشت شده است.

معاون  حقوقی و بین الملل پلیس فتا با بیان اینکه با انجام تحقیقات ویژه مشخص شد متهم به بهانه عدم قطع و انصراف از دریافت یارانه سایت جلعی را راه اندازی کرده و با ارسال پیامک انبوه به مردم آنها را به این سایت راهنمایی و پس از وارد کردن اطلاعات ازحساب آنها برداشت می کند.

رمضانی افزود: سرانجام متهم دریکی از شهرهای غربی کشور شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه تاکنون فقط در تهران 34 شاکی که به این روش موردکلاهبرداری قرار گرفته اند شناسایی شده اند تاکید کرد: از این افراد بیش از 300 میلیون تومان پول سرقت شده است.

رمضانی تاکید کرد: پرونده در سایر استانها در  حال پیگیری است و هنوز تعداد شکات و مبلغ کلاهبرداری مشخص نشده است.