Gerdab.IR | گرداب

فوتوشاپ کار دست این پزشک داد؟!

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: این احتمال وجود دارد که دست نوشته توهین آمیز یکی از پزشکان بیمارستان جم خطاب به داریوش مهرجویی فتوشاپ باشد.

به گزارش گرداب، ایرج حریرچی در گفت و گو با میزان گفت: پس از فوت عباس کیارستمی، کارگردان فقید ایران حواشی زیادی پیرامون علت مرگ وی مطرح شده است.

وی افزود: بعد از این اتفاق، داریوش مهرجویی، یکی دیگر از کارگردان های کشور موضوعاتی را پیرامون پزشکان مطرح کرد و پس از آن، یکی از پزشکان بیمارستان جم نیز نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص دست نوشته ای که پزشک بیمارستان جم در دست داشته و اکنون در فضای مجازی منتشر شده است، اظهارکرد: هنوز صحت و سقم این دست نوشته ثابت نشده و مشخص نیست کدام یک از کلمات نوشته شده به روی کاغذ ها اصل و کدام یک فتوشاپ بوده است.

حریرچی ادامه داد: این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد اما باید به این موضوع توجه شود که دو گروه درگیر در این قضیه، یکی اهل فرهنگ و هنر بوده و دیگری جامعه پزشکی کشور را تشکیل می دهند.

وی با دعوت از دو قشر پزشک و هنرمند کشور به خویشتن داری خاطرنشان کرد: درخواست ما به عنوان تولیت حوزه سلامت کشور این است که دو قشر پزشک و هنرمند تا زمان مشخص شدن علت دقیق فوت عباس کیارستمی و میزان دخالت و قصور پزشکی، اجازه دهند روند کار به طور طبیعی پیش رود.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور دلیل اصلی حواشی مطرح شده پیرامون مرگ عباس کیارستمی را تلاش برای مطرح شدن از سوی برخی افراد پس از این اتفاق دانست و تصریح کرد: عده ای به دنبال این هستند که پس از مرگ کارگردان بزرگ کشور خود را مطرح کرده و همین موضوع سبب شده هر روز یک واکنش نسبت به این مرگ مطرح شود.

حریرچی از مشخص شدن نتیجه پرونده پزشکی عباس کیارستمی تا روز چهارشنبه خبر داد و اذعان کرد: در جلسه روز چهارشنبه، نتیجه بررسی ها در رابطه با آن بخش از پرونده کیارستمی که در داخل کشور پیگیری شده اعلام خواهد شد اما برای مشخص شدن نتیجه قطعی، نیازمند همکاری کشور فرانسه و ارسال اطلاعات مورد نیاز از سوی مسئولان درمان این کشور به ایران هستیم.