Gerdab.IR | گرداب

مسدود شدن رسانه‌های اجتماعی در ترکیه

تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در نظام کودتای نظامی ترکیه، رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک در این کشور مسدود شدند.

به گزارش گرداب؛ معمولاً اغلب کشورها سعی می‌کنند در زمان ناآرامی‌های سیاسی و اجتماعی، دسترسی به رسانه‌های اینترنتی را مسدود کنند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در زمان کودتای نظامی رخ‌داده در ترکیه، رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، یوتیوب و توییتر مسدود شدند و احتمالاً تا پایان کودتا از خارج از دسترس خواهند بود.

 این اولین باری نیست که ترکیه سعی می‌کند دسترسی به رسانه‌های اجتماعی را مسدود کند. با وجود این هنوز هم گزارش‌ها، تصاویر و ویدئوهای ضبط شده از حوادث در حال درز کردن به بیرون است که نشان می‌دهد ترکیه در مسدود کردن رسانه‌ها موفقیت چندانی کسب نکرده است.
به نظر می‌رسد برخی از ساکنان ترکیه موفق شده‌اند از طریق روش‌ها و خدمات مختلف ناشناس به رسانه‌های اجتماعی دسترسی داشته و به انتشار اخبار پرداخته‌اند.

وزارت امور خارجه‌ی آمریکا از مسدود شدن رسانه‌های اجتماعی در ترکیه خبر داد و به مردم پیشنهاد داد به‌جای رسانه‌های اجتماعی از تماس‌های تلفنی، پیامک و ایمیل برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده‌ی خود استفاده کنند.