Gerdab.IR | گرداب

خروش ملت ایران در اعتراض به‌هتک‌حرمت قرآن

تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۹

روز گذشته ایرانیان بعد از اقامه نماز جمعه در دفاع از قرآن و محکومیت قرآن‌سوزی توسط عوامل صهیونیسم بين‌الملل، راهپیمایی کرده و خشم و انزجار خود را از این اقدام هتاکانه اعلام کردند.

راهپیمایی همزمان ایرانیان در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در آمریکا، روز گذشته و پس از اقامه نماز جمعه در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش گرداب، این راهپیمایی که با دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل گرفت، در تهران پس از اقامه نماز از خیابان انقلاب به سوی میدان انقلاب برگزار شد.

نمازگزاران با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین دفاع از قرآن و محکومیت قرآن‌سوزی توسط عوامل صهیونیسم بين‌الملل، شعارهایی را فریاد زدند و خشم و انزجار خود را از این اقدام هتاکانه اعلام کردند.

در سراسر کشور نیز نمازگزاران جمعه با برپایی راهپیمایی‌هایی خواستار برخورد با عاملان جنایت قرآن‌سوزی شدند. این موضوع در قطعنامه پایانی راهپیمایان نیز تاکید شد. راهپیمایان در این قطعنامه تاکید کردند: جهان اسلام این روزها آکنده از خشم و نفرت و انزجار نسبت به اقدام جنون‌آمیز و نفرت‌‌انگیز اهانت به ساحت قدسی قرآن کریم از سوی صهیونیسم بین‌الملل و استکبار پلید آمریکایی است که میلیو‌ن‌‌ها آزاده جهان را از داغ این جسارت بزرگ و جنایت بی‌شرمانه به دین مبین اسلام و ارزش‌های الهی و شرافت و کرامت انسانی، به خشم آورده است.

نمازگزاران جمعه با اشاره به پیام حکیمانه و راهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهانت به قرآن تاکید کردند: امروز امت بزرگ اسلام در معرض رسالتی سترگ قرار گرفته است. ملت مسلمان و انقلابی ایران با شرکت در این تظاهرات سراسری، ضمن محکومیت و ابراز خشم و انزجار شدید خود از این اقدام موهن، مواضع خود را با ندای بلند تکبیر اعلام کردند.

در این قطعنامه همچنین تاکید شده است: کاسه صبر مسلمانان عالم و آزادی‌خواهان جهان از حرکات اسلام‌ستیزانه و سناریو‌های پلید دشمنان قسم خورده اسلام در ایجاد فتنه‌هایی نظیر ماجرای سلمان رشدی مرتد و کاریکاتوریست خبیث دانمارکی به ویژه اهانت اخیر در کشور آمریکا و توهین‌هایی که هر روز به مسلمانان جهان در کشورهایی نظیر افغانستان، عراق، پاکستان، فلسطین و لبنان می‌شود، لبریز شده است. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی، اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را مقدمه‌ای برای اجرای طرح صهیونیستی ایجاد نزاع میان مسلمان و مسیحی دانستند و در این زمینه نسبت به ورود کلیسا به بازی سیاسی بازیگردانان صحنه استکبار جهانی به ویژه صهیونیسم بین‌الملل هشدار دادند.

منبع: وطن امروز/شماره 505