قطع شبکه‌های اجتماعی در ارمنستان

قطع شبکه‌های اجتماعی در ارمنستان
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵

در جریان حمله افراد مسلح به ساختمان پلیس ارمنستان در ایروان و کشته شدن یک نفر، شبکه‌های اجتماعی در این کشور قطع شد.

به گزارش گرداب؛ رسانه‌های خبری ارمنستان اعلام کردند که در جریان حمله یک گروه مسلح به ساختمان پلیس این کشور حداقل یک نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

افراد مسلح توانسته‌اند ساختمان پلیس شهر ایروان را تصرف کنند. برخی گزارش‌ها نیز از تلاش برای کودتا در ارمنستان خبر می‌دهند، شبکه‌های اجتماعی در این کشور قطع‌شده و تحرکات نظامی غیرعادی در این کشور مشاهده‌شده است.

گزارش‌های اولیه اشاره‌ای به قربانیان این حمله نکرده است ولی برخی رسانه‌ها اعلام کردند که والری اوسیپیان رئیس پلیس ارمنستان به گروگان گرفته‌شده است.

نیروهای نظامی ارمنستان به ساختمان پلیس اعزام‌شده‌اند و ولادیمیر گاسپاریان فرمانده نیروهای امنیتی نیز درصحنه حادثه حاضرشده است.

این حمله زمانی آغاز شد که افراد مسلح با چند دستگاه کامیون از ورودی‌های ساختمان پلیس ارمنستان گذشتند و کنترل این ساختمان را در اختیار گرفتند.

این حمله ظاهراً باهدف آزادسازی (جیریر سیفیلیان) رهبر مخالفان ارمنستان انجام‌شده است، وی 20 ژوئن به اتهام توطئه برای تصرف چند ساختمان دولتی و تأسیسات مخابراتی در ایروان بازداشت‌شده است.

 سرویس امنیت ملی ارمنستان در بیانیه‌ای به تشریح حوادث ایروان پرداخت.

در بیانیه رسمی سرویس امنیت ملی ارمنستان آمده است: امروز صبح، گروهی از افراد مسلح به دفاتر پلیس ارمنستان حمله کردند و چند نفر را به گروگان گرفتند.

این بیانیه افزود: هم‌اکنون، ما در حال مذاکره با این گروه مسلح هستیم تا تسلیم مسالمت‌آمیز و آرام این افراد به مقام‌های رسمی ارمنستان را تضمین کنیم. حامیان این مهاجمان اطلاعات نادرستی را درباره شورش یک گروه مسلح از طریق شبکه‌های اجتماعی پراکنده کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: این اطلاعات که در حال پراکنده شدن است، با واقعیت مطابقت ندارد. نهادهای دولتی در وضعیت عادی و استاندارد به فعالیت خود ادامه می‌دهند و نیروهای امنیتی در حال انجام فعالیت‌های خود هستند تا نظم و امنیت عمومی را برقرار کنند.

منبع: سیتنا