Gerdab.IR | گرداب

تاسیس شبکه ماهواره‌ای "فتوا" و تقلید از شرکت‌های هرمی

تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۹

تاسیس شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای موسوم به "فتوا" برای ایجاد اختلاف میان اهل تشیع و تسنن و همچنین جذب طرفدار از طریق سیستم شرکت‌های هرمی، دو برنامه جدید فرقه وهابیّت است.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه ایران، در ادامه تحرکات پیروان فرقه ضاله وهابیّت در زمینه ایجاد اختلاف بین اهل تشیع و تسنن، قرار است در طی ماههای آینده شبکه ماهواره‌ای موسوم به "فتوا" زیر نظر علما و مفتیان وهابی کشور عربستان فعالیت خود را آغاز کند.

مراحل مقدماتی و زیرساختی این شبکه توسط کارشناسان ارشد فرقه وهابیّت در عربستان و برخی دیگر از کشورهای اسلامی در حال آماده سازی است.

حدود دو ماه قبل نیز شبکه‌های تلویزیونی "قرآن کریم" از مکه مکرمه و شبکه "سنت نبوی" از مدینه منوره، شروع به کار کرده که احتمالا پایگاه اصلی آن نیز در شهر ریاض است.
 
همچنین به نوشته جنبش سرخ حسینی، سران فرقه ضاله وهابیّت، اخیرا با الگو برداری از نحوه جذب در شرکت‌های هرمی، طرح جدیدی را جهت فعالیت‌های تبلیغی و افزایش هواداران خود ارائه کرده است.

به گفته یکی از اعضای برگشته از این فرقه ضاله، رهبران این گروهک غیرقانونی از اعضای خود خواسته‌اند که در این طرح هر یک از اعضاء جدید که به این فرقه انحرافی می‌پیوندد، عضو جدیدی را نیز جذب این فرقه کند.

گفته می‌شود، این فرقه با شناسایی افراد نیازمند با استفاده از پول و دیگر نیازهای این افراد، آنها را تطمیع کرده و فرد را تحت فشار قرار می‌دهند تا جذب این فرقه ضاله شود.