Gerdab.IR | گرداب

یکی از روش های ساده و آسان هک کردن!

تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۵

سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: امروزه هکرها از مهندسی اجتماعی به عنوان روشی آسان برای هک کردن استفاده می‌کنند.

به گزارش گرداب، سرهنگ کرم انگزی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت:  با توجه به استفاده بروز  مردم از اینترنت دغدغه جدیدی در زندگی روزمره مردم اضافه شده و آن هم امکان هک شدن گوشی  و یا رایانه‌ها و پخش شدن تصاویر و اطلاعات است و با توجه به این موضوع لازم است که  شهروندان از روش‌های جلوگیری از هک شدن آگاه شده تا دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه اولین مهمی که افراد سراغ آن می روند روش مهندسی اجتماعی است، افزود: مهندسی اجتماعی یکی از روش‌های آسان هک کردن است و اگر  شهروندان اطلاعات خود را بالاببرند این روش حتی برای هکر دشوار خواهد شد.

انگزی بیان کرد: تا جاییکه ممکن است در انتخاب  پسوردها دقت کافی به عمل آید زیرا برخی افراد به دلیل فراموش کردن رمزهایشان، شماره تلفن، شماره شناسنامه و تاریخ تولد و سایر موارد را برای پسورد خود انتخاب می‌کنند که اینگونه رمزها به سرعت توسط مجرمین شناسایی می‌شوند.

سرپرست پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: می توان از کلیدهای Alt و Space و سایر موارد استفاده کرد زیرا این روش  احتمال هک شدن را کاهش می‌دهد.

انگزی تصریح کرد: از دیگر روش‌هایی که افراد  هنوز از آن استفاده می‌کنند دزدیدن پسورد از روی حرکت دست ها است، لذا هنگامی که پسورد را وارد می‌کنید مراقب چشمان اطرافتان باشید و بدون رو در بایستی از اطرافیان بخواهید که جایشان را تغییر دهند.

وی گفت: افراد حرفه‌ای همچنین رو به سرقت کوکی آوردند، کوکی‌ها اطلاعات حیاتی را نگه می‌دارند البته به صورت کل ولی با کمی تکاپو می توان آن را  از حالت کد شده درآورد و اطلاعات مفی