Gerdab.IR | گرداب

واشنگتن پست

تداوم فعاليت‌هاي جاسوسي "بلک واتر" تحت عنوان شرکت‌هاي ديگر

تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۹

يکي از شرکت‌هاي وابسته به شرکت‌ زي "توتال اينتليجنس سولوشز" نام دارد که به گفته يک افسر بازنشسته سازمان سيا، توسط مقامات بلند پايه و اسبق سازمان جاسوسي آمريکا اداره مي‌شود.

گرداب- روزنامه واشنگتن پست آمريکا با چاپ مقاله‌اي به بررسي وضعيت کنوني شرکت بد نام بلک واتر پرداخته و در اين مقاله فعاليت جاسوسي تعدادي از شرکت‌هاي زير مجموعه اين شرکت امنيتي را مورد بررسي قرار داده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، پس از رسوايي‌هاي به وجود آمده و انتقادات شديد از شرکت بلک واتر که در نتيجه عملکرد بسيار بدش در عراق صورت گرفت، اين شرکت براي به دست آوردن قرارداد‌هاي دولت آمريکا که ميليون‌ها دلار براي اين شرکت‌ منفعت مالي داشت اقدام به تأسيس 30 شرکت كرد.

بنا بر اين گزارش، يکي از شرکت‌هاي وابسته به شرکت‌ زي "توتال اينتليجنس سولوشز" نام دارد که به گفته يک افسر بازنشسته سازمان سيا، توسط مقامات بلند پايه و اسبق سازمان جاسوسي آمريکا اداره مي‌شود.

در ادامه اين گزارش به برخي از فعاليت‌هاي شرکت "توتال اينتليجنس سولوشز" اشاره شده است که از جمله آنها مي‌توان به مهيا نمودن اطلاعات آموزش و ارائه خدمات ايمني در آمريکا و دولت‌هاي خارجي اشاره کرد.

اين گزارش حاکي است، شرکت فوق‌ از 11 سپتامبر 2001 تاکنون قراردادهايي به ارزش کلي 600 ميليون دلار با دولت آمريکا به ثبت رسانده است تا به موجب آن براي دولت آمريکا اطلاعات جمع کند.

شایان ذکر است، يکي از موارد جاسوسي اين شرکت اطلاعاتي که زير مجموعه شرکت زي در آمريکاست پرداخت 232 هزار دلار به شرکت مونسانتو طي سال هاي  2008 و 2009 و به منظور جاسوسي از گروه‌هاي حمايت از حقوق حيوانات بوده است.