Gerdab.IR | گرداب

در فاصله دوهفته به آغاز رقابت‌ها

اوضاع مبهم زیرساخت‌های فناوری در المپیک ریو 2016

تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

در فاصله دو هفته به آغاز رقابت های ریو 2016، هنوز مسئولین فناوری این رقابت ها، در حال نصب و راه اندازی تجهیزات و برطرف کردن حفره های امنیتی هستند.

به گزارش گرداب؛ تنها دو هفته به آغاز رقابت های المپیک و پاراالمپیک ریو زمان باقی مانده و تیم فناوری این رقابت ها مراحل پایانی نصب و راه اندازی تجهیزات را پیگیری می کند. فناوری‌های لازم برای اجرای بازی‌ها شامل سیستم‌های تلفنی و خدمات وای فای است که برای تامین آنها شرکت‌های بزرگی چون Atos، Cisco، سامسونگ، پاناسونیک و مایکروسافت وارد عمل شده‌اند.

مناطق تحت پوشش هرکدام از این شرکت‌ها در مرحله‌ی ابتدایی مشخص شده است و اکنون تیم فناوری به ریاست الی رسنده (Elly Resende)، درحال نهایی کردن سیستم‌ها هستند. این درحالی است که انتظار عمومی، آماده شدن تجهیزات ماه‌ها قبل از آغاز مسابقات بود.

رسنده در این باره می‌گوید: «من همیشه استادیوم کوپاکابانا را مثال می‌زنم زیرا بسیاری سؤال می‌کنند آیا همه چیز آماده است؟ البته که پاسخ منفی است، همه چیز آماده نیست زیرا نمی‌شود همه چیز را قبل از شروع آماده کرد، برای نمونه برای آماده کردن همه چیز باید یک سال استادیوم کوپاکابانا را تعطیل کرد.»

وی در ادامه گفت: «ما باید فناوری را در زمان مشخص شده ارائه کنیم، عجله‌ی بیش از حد منجر به هزینه‌های غیرضروری خواهد شد. تمام تجهیزاتی که باید تهیه می‌شد، تهیه‌شده است و با آغاز مسابقات تمرکز تنها بر روی اجرایی کردن آنها خواهد بود.»

به گفته‌ی رسنده، مشکلات متعددی در ابعاد مختلف فناوری به وجود می‌آید و برنامه‌ی فناوری را به تعویق می‌اندازد. مشکل اصلی آماده کردن برنامه‌ی خدمات است که نیاز به بودجه‌ی لازم و پیش‌بینی دقیق دارد. رسنده در ادامه تصریح کرد: «ما در ریو با انواع مشکلات نصب و اجرای تجهیزات مواجه هستیم و باید تمام خدمات را با آغاز مسابقات فراهم کنیم.»

به گفته‌ی رسنده، در بین تمام خدمات لازم، فراهم کردن اینترنت و سرویس تلفن همراه، از مهم‌ترین دغدغه‌های تیم فناوری است. البته این مشکل و نگرانی در المپیک 2012 در لندن هم وجود داشت و نمی‌توان از ریو انتظار زیادی داشت. وی در این باره گفت: «به نظرم افزایش تقاضا برای اینترنت اجتناب ناپذیر خواهد بود. ما نیز مانند لندن تمام اتصالات سیم محور را از بین برده‌ایم و تلاش می‌کنیم وای فای سرعت بالا برای همه فراهم کنیم.»

به گفته‌ی رییس این تیم، صنایع مهم ارتباطی جهان درتلاش هستند خدمات لازم را فراهم کنند. فناوری‌های لازم دیگر برای این دوره از مسابقات، با اضافه شدن ورزش‌های جدید مانند راگبی و گلف ضروری شده‌اند که نیاز به اینترنت و تجهیزات خاص دارند. زیرساخت‌های اشتراکی مانند پرینترها و پیش‌بینی کاهش 60 درصدی پرینت، از دیگر مسائل مطرح شده توسط رییس این تیم فناوری است.