Gerdab.IR | گرداب

نیوزلند؛ کشوری نا امن در برابر حملات

تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

کارشناسان امنیتی: «امروزه نیوزیلند در برابر خطرات امنیتی بزرگ که پیکره اصلی اقتصاد و معیشت مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد به ‌عنوان یک کشور ایمن و محافظت‌ شده به شمار نمی‌رود.»

به گزارش گرداب؛ گریم مولر (Graeme Muller)، مدیر اجرایی شرکت  فناوری اطلاعات NZ Tech، در نشست امنیت سایبری و آماده‌سازی در برابر حملات سایبری که 17 اکتبر در ویلینگتون، پایتخت نیوزیلند، برگزار شد گفت: «امروزه نیوزیلند در برابر خطرات امنیتی بزرگ که پیکره اصلی اقتصاد و معیشت مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به ‌عنوان یک کشور ایمن و محافظت‌ شده به شمار نمی‌رود.» وی در ادامه افزود: «در کل ما نیاز به درک ماهیت چندبعدی از تهدیدات سایبری و مسائل کلیدی داریم که دولت و بخش خصوصی با آن مواجهه هستند. باید به این نکته توجه کرد که خطرات سایبری به‌عنوان یک چالش فرامنطقه‌ای شناخته‌شده‌اند. از جمله دست‌آوردهای برگزاری این نشست، می‌توان به تشویق سرمایه‌گذاران برای مشارکت در این کشور و به جهت مقابله با حملات سایبری از طریق آموزش و همکاری نام برد. امروزه جرائم اینترنتی به‌عنوان یک تهدید برای نیوزیلند به شمار می‌روند و برخی کشورها، در محیط دارک وب، به دنبال اختلال در سیستم‌ها و زیرساخت‌های حیاتی نیوزلند هستند. در این میان ما باید به دنبال تقویت امنیت فضای سایبری در برابر به سرقت رفتن اطلاعات کاربران باشیم و باید به این اطمینان برسیم که تمام زیرساخت‌های ما باید در برابر این‌گونه تهدیدات ایمن باشند.»

مولر در ادامه افزود: «به نظر می‌رسد دولت‌ها و سازمان‌های خصوصی برای پیوستن به دفاع در برابر حملات سایبری نیاز به تقویت فضای امنیتی دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده مؤثر و ایمن از فناوری اطلاعات، به افزایش مزایای باورنکردنی از اقتصاد نیوزیلند منجر شده و کارایی و بهره‌وری این سیستم‌ها را بیشتر می‌کند. این در حالی است که استفاده صحیح از این قابلیت‌ها، از خروج 6.3 میلیارد دلاری سرمایه از نیوزیلند در سال گذشته جلوگیری کرده است.»

مولر در ادامه اعلام کرد که با توجه به رشد اقتصاد این کشور از طریق صادرات دیجیتال، محیط قابل‌اعتمادی از فناوری اطلاعات و ارتباطات، در نیوزلند ایجاد شده است. بااین‌حال خطرات قابل‌توجهی اقتصاد دیجیتالی را تهدید می‌کنند.

نشست امنیت سایبر نیوزیلند در اکتبر سال گذشته برگزار شد. به اعتقاد کارشناسان امنیتی و همزمان با برگزاری این اجلاس در سال گذشته، 22 درصد از تأسیسات و زیرساخت‌های نیوزیلند در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر بوده‌اند. لازم به ذکر است که نیوزلند، یکی از کشورهای عضو اتحاد پنج چشم است. این اتحاد، یک تفاهم نامه امنیتی بین پنج کشور کانادا، آمریکا، نیوزلند، استرالیا و انگلستان است.