Gerdab.IR | گرداب

عرضه بی‌سابقه وصله‌های امنیتی توسط اوراکل

تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵

شرکت اوراکل بزرگ‌ترین مجموعه از وصله‌های امنیتی خود را برای حل مشکل تعداد زیادی از آسیب‌پذیری‌های خطرناک نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایش عرضه کرده است.

به گزارش گرداب؛ برخی از این حفره‌های امنیتی به مهاجمان امکان می‌دهند از راه دور به رایانه‌های افراد قربانی نفوذ کرده و ضمن اجرای کدهای مخرب کنترل آن‌ها را در دست بگیرند.

این وصله مربوط به جولای سال 2016 حاوی 276 وصله به‌روز رسان برای حل مشکلات امنیتی است که رکورد قبلی یعنی عرضه 248 وصله امنیتی در ژانویه سال 248 را شکسته است.

13 مورد از این به‌روزرسانی‌های امنیتی مربوط به برنامه مشهور جاوا است و ۹ تای آن‌ها بسیار مهم است. اوراکل هشدار داده که عدم رفع این مشکلات اجرای کدهای مخرب را بر روی رایانه‌های افراد قربانی ممکن می‌کند.

اما در این مجموعه بیشترین وصله‌ها مربوط به Fusion Middleware و مجموعه محصولات Sun Systems است که برای هر یک به ترتیب 39 و 34 وصله امنیتی عرضه‌شده است.

ازجمله دیگر برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی که وصله‌هایی برای آن‌ها عرضه‌شده می‌توان به Siebel CRM، JD Edwards، PeopleSoft، E-Business Suite، Supply Chain اشاره کرد. برای پایگاه داده مشهور MySQL هم 22 وصله امنیتی و برای پایگاه داده اوراکل هم 9 وصله امنیتی عرضه‌شده است.