Gerdab.IR | گرداب

اعدام 61 زن، در آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹

از بين هزار و 200 اعدامي که تاکنون در آمريکا صورت گرفته است، تاکنون بيش از 11 نفر از آنان زن بوده‌اند، اين در حالي است که اعدام زنان در آمريکا امري غيرعادي به حساب مي‌آيد.

گرداب- خبرگزاري مصري "الشرق الاوسط" در گزارشي به بررسي آخرين وضعيت پرونده "ترزا لوئيس" زن رواني آمريکايي که به اتهام قتل، محکوم به اعدام شده است، پرداخته و رأي دادگاه در مورد وي را مورد ترديد توصيف کرد.

لوئيس دوست ندارد اعدام شود و وکلا و کشيش ويژه کليساي وي نيز گفته‌اند که وي نبايد اعدام شود.

وي از سال 2003 ميلادي، در زندان ويژه زنان در ايالت ويرجينيا به اتهام واهي قتل همسر و فرزندش محبوس شده و منتظر اجراي حکم اعدام است.
قرار است حکم اعدام در حق وي،روز پنجشنبه اول مهرماه در زندان گرينسفل به اجرا در آيد.

"ليچفيلد" کشيش کليساي لوئيس در مطلبي در مجله نيوزويک نوشته است: «من حتم دارم که اين زن نبايد اعدام شود، لوئيس در ديدارش با من گفت که مي‌ترسد و در عين حال تأکيد کرد که به حضرت عيسي مسيح(ع) اطمينان دارد.»

از بين هزار و 200 اعدامي که تاکنون در آمريکا صورت گرفته است، تاکنون بيش از 11 نفر از آنان زن بوده‌اند، اين در حالي است که اعدام زنان در آمريکا امري غيرعادي به حساب مي‌آيد و در اين مورد نيز، هياهوي زيادي را در رسانه‌هاي اين کشور به دنبال داشته است.

اين در حالي است که جزئيات صدور حکم در پرونده ترزا نيز مبهم است و همين موضوع ترديدهاي زيادي را در مورد صدور اين حکم ايجاد مي‌کند.

دادستاني آمريکا مدعي شده است که وي براي کشتن همسر و فرزندش، دو نفر را اجير کرده و در حالي که در آشپزخانه خود مشغول به کار بوده، اين دو نفر همسر وفرزندش را به قتل رسانده‌اند. دادگاه آمريکا انگيزه مالي را علت اين قتل دانسته و مدعي شده است که لوئيس به دليل سفارش وکيلش به قتل اعتراف کرده است.

قاضي دادگاه در اين زمينه نظر متفاوتي دارد و سعي دارد تا با استفاده از کلماتي خشن در مقابل رفتار اين فرد که به جنون مبتلاست، نظر ناعادلانه خود را در اين زمينه توجيه کند. وي مي گويد که لوئيس با خونسردي نقشه اين قتل را کشيده است.
رئيس دادگاه، وي را "سر افعي" مي‌خواند و به اين ترتيب او را مستحق اعدام مي‌داند و اين در حالي است که نسبت هوش لوئيس 72 است که اين نسبت، حتي از افراد عقب‌مانده ذهني هم کمتر است.

وکلاي ترزا معتقدند که اين موضوع نشان مي‌دهد که وي نمي‌تواند در جزئيات اين قتل تفکر کند، علاوه بر اين وي از اضطراب شخصيتي رنج مي‌برد و اين موضوع وي را به کمک ديگران محتاج کرده است؛ به عبارت ديگر ترزا نمونه‌اي ايده‌ال از قرباني يک سوءاستفاده شده است.

بر اساس گزارش مرکز اطلاعات اعدام در آمريکا، از آغاز سال جاري ميلادي 61 زن منتظر اجراي حکم اعدام خود هستند و اين افراد تنها دو درصد از کل زندانيان منتظر در صف اعدام در آمريکا را شامل مي‌شود.

"ماري اتويل" حقوقدان آمريکايي در کتابي در مورد زناني که حکم اعدام عليه آنها صادر شده است مي نويسد، قتل‌هايي که زنان انجام مي‌دهند، به‌ندرت با جنايات ديگري نظير سرقت يا تجاوز يا موارد ديگر ارتباط دارد.

صراط‌نیوز