Gerdab.IR | گرداب

سرمایه‌گذاری استرالیا برای تقویت پلیس فدرال

تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۵

دولت استرالیا در حال سرمایه‌گذاری 25 میلیون دلاری روی توانایی‌های هوش مصنوعی است و قصد دارد ظرفیت‌های پلیس فدرال را افزایش دهد.

به گزارش گرداب؛ پلیس فدرال استرالیا قصد دارد با سرمایه‌گذاری 25 میلیون دلاری طی بازه سه‌ساله، توانایی‌های آزمایشگاه پزشکی قانونی پلیس فدرال استرالیا را از طریق هوش مصنوعی، افزایش دهد. این توانمندی‌ها در زمینه مبارزه با قاچاق غیرقانونی سلاح که به‌ویژه از طریق ارتباطات ایمیلی بین‌المللی انجام می‌شود، تقویت خواهد شد.

مایکلا کش، وزیر خدمات عمومی و مایکل کینان، وزیر دادگستری استرالیا در نشستی روز سه‌شنبه به این موضوع پرداختند. کینان بر این عقیده است که اگر به سازمان‌ها اجازه جست‌وجو، تجزیه‌وتحلیل و نقشه یابی ارتباطات ناشناس بین فروشندگان و مشتریان داده شود، قادر خواهند بود از طریق هوش مصنوعی به رمزگشایی این ارتباطات دست پیدا کنند. علاوه بر این پلیس فدرال عنوان کرده است که سرمایه‌گذاری‌هایی هم برای راه‌اندازی گروه متخصصین و تحلیل گران اطلاعات جنایی خواهد کرد.

در ماه ژوئن پلیس فدرال استرالیا به همراه کمیته جرائم این کشور، 2.6 میلیون دلار صرف ارتقای توانمندی‌های هوش مصنوعی سازمان‌های خود کردند. پلیس فدرال به طور اختصاصی بودجه‌ای 1.6 میلیون دلاری برای تهیه پایگاه «داده‌های بزرگ» و همچنین بودجه 1 میلیون دلاری برای سامانه‌های جدید امنیتی برای انتقال داده در زمان واقعی، دریافت کرده است. کینان عنوان کرد که این پایگاه داده‌های بزرگ به سازمان‌های انتظامی اجازه می‌دهد با ابزارهای هوش مصنوعی مانند شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها ،به رمزگشایی برنامه‌های پنهانی مجرمان اقدام کنند. وی افزود حجم اطلاعات خالص نشت کرده از گروه تروریستی داعش در اینترنت می‌تواند به سازمان‌های اطلاعاتی کمک کند تا نسبت به فعالیت‌های تروریستی این گروه در جغرافیای مشخص، شناخت پیدا کنند.

شایان‌ذکر است دولت استرالیا پایان سال گذشته اعلام کرده بود که برای راه‌اندازی برنامه ملی تطبیق بیومتریک چهره، 18 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این برنامه نیز برای هماهنگی و اشتراک تصاویر بین سازمان‌های انتظامی و قضایی ایجاد خواهد شد.