Gerdab.IR | گرداب

روسیه، حزب سوم در آمریکا است!

تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

پلیس فدرال آمریکا مدعی است که حمله سایبری به حزب دموکرات را از هفته‌ها پیش به مقامات این حزب گزارش داده بود.

به گزارش گرداب؛ موضوع هک شدن کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا و انتشار ایمیل‌های هیلاری کلینتون، به یکی از موضوعات خبرساز این روزها تبدیل شده است؛ موضوعی که حتی به‌نوعی انتخاب هیلاری کلینتون، به‌عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات را در آمریکا، تحت تأثیر قرار داده و به حاشیه برد. این موضوع، بیش از آنکه از جنبه شیطنت‌های احتمالی انتخاباتی کلینتون مورد بررسی قرار بگیرد، سبب افزایش نگرانی در آمریکا شده و مقامات آمریکایی از این نگرانند که چگونه می‌توانند از نفوذ روسیه در حوزه تصمیم‌گیری در کشورشان جلوگیری کنند. برخی آمریکایی‌ها از روسیه به عنوان حزب سوم، علاوه بر دو حزب آمریکایی جمهوری‌خواه و دموکرات در این کشور یاد می‌کنند و مدعی هستند که این حزب سوم، حتی از دو حزب دیگر نیز نفوذ بیشتری در آمریکا دارد. حال که موضوع حمله سایبری احتمالی روس‌ها به حزب دموکرات، خبرساز شده است، برخی مقامات امنیتی آمریکایی، ادعا می‌کنند که از مدت‌ها پیش، حضور روس‌ها در احزاب آمریکایی را گزارش داده بودند؛ موضوعی که نادیده گرفته شده است.

یکی از مقامات پلیس فدرال آمریکا دراین‌باره گفت: «پیش‌ازاین، به کمیته حزب دموکرات، هشدار در مورد حملات فیشینگ به اعضای این کمیته داده شد و از آن‌ها درخواست شد تا اطلاعات خاصی را از رایانه‌های داخلی استفاده شده، در اختیار پلیس قرار دهند. متأسفانه اعضای اصلی حزب، از در اختیار گذاشتن این اطلاعات سر باز زده و مانع دسترسی ما به رایانه‌های داخلی، برای بررسی بیشتر شدند.»

موضوع نفوذ به احزاب سیاسی در آمریکا، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مقامات امنیتی آمریکایی است و این مقامات، در مناسبت‌های مختلفی نیز، در این رابطه، اظهارنظر کرده‌اند. جیمز کلپر، مدیر فعلی اطلاعات ملی آمریکا، پیش‌ازاین، در اظهارنظری گفته بود: «شواهد فراوانی از نفوذ هکرها به کمپین‌های انتخاباتی احزاب آمریکایی وجود دارد و ما معتقدیم که این نفوذها، از جانب کشورهای خارجی سازمان‌دهی می‌شوند.» البته کلپر، به این موضوع نیز اشاره کرده بود که آمریکا، هنوز آمادگی اعلام اینکه دقیقاً چه کسی در پشت صحنه این حملات حضور دارد را ندارد و این اتهامات، فعلاً سندی برای اثبات ندارند.

البته روسیه تاکنون از پذیرش تمامی این اتهامات سر باز زده و معتقد است که آمریکایی‌ها، برای فرار از وضعیت بحران سیاسی در کشورشان، دست به اتهام زنی به روسیه می‌زنند و هیچ‌وقت نیز نخواهند توانست سندی بر این ادعاهای خود پبدا کنند. شاید نتیجه انتخابات آتی آمریکا در سال 2016، بتواند پاسخ بسیاری از این ابهامات را مشخص کند.