Gerdab.IR | گرداب

شناسایی اولویت‌های سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات

تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

معاون امور استانهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شناسایی اولویتهای سرمایه گذاری بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات در استانها خبر داد.

به گزارش گرداب؛ معاون امور استانهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شناسایی اولویتهای سرمایه گذاری بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات در استانها خبر داد و گفت: فضا برای توسعه خدمات ICT در استانها باز شده است.

از توسعه زیرساختهای ارتباطی استانها در سطح شبکه دسترسی خبر داد و با بیان اینکه هم اکنون شهرکهای صنعتی در حومه استانها و شهرستانها با مشکلات زیرساختی در بخش ارتباطات مواجه هستند، گفت: در این زمینه با همکاری اپراتور فیبرنوری و اپراتورهای دارنده پروانه ارتباطات ثابت FCP درصدد توسعه زیرساختهای ارتباطی به صورت متوازن در استانها هستیم.

وی با تاکید براینکه برنامه ریزی برای افزایش سهم استانها در تولید سرویس به وسیله سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است ادامه داد: در این راستا اولویتهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در استانها را شناسایی کردیم و جلسات جدی با بخش خصوصی و استانداران داشتیم تا سرویس های مدنظر و سرمایه گذاران مربوطه را معرفی کنیم.

معاون امور استانهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با استفاده از سرمایه گذاری در بخش خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاکید داریم که خدماتی مانند دولت موبایل، سلامت الکترونیک و آموزش الکترونیک باید در استانها در خدمت مردم قرار گیرد تا شاهد رفاه مردم، کاهش هزینه ها و رفت و آمد و در نهایت افزایش درآمد بخش خصوصی باشیم.

براری با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات، بازگشت سرمایه گذاری در کمتر از چندماه برآورد می شود، اضافه کرد: تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ترغیب سرمایه گذاران به تولید خدمت و سرویس در استانها است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت کشورهای توسعه یافته بر مبنای توسعه پهنای باند قیاس می شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون پهنای باند به مثابه مسیر رودخانه است که می تواند در آبادانی یک کشور موثر واقع شود. براین اساس با توسعه پهنای باند اینترنت در کشور، انتظار خلق ثروت و افزایش رفاه و بهره وری را داریم. این امکان در کلانشهرهایی مانند تهران در دست انجام است و باید در سایر استانها نیز فراهم شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به دو مصوبه آیین نامه گسترش کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز آیین نامه مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در ارائه خدمات الکترونیکی که سال گذشته توسط هیات دولت به تصویب رسید، تاکید کرد: این دو آیین نامه راه را برای ورود بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری فاوا هموار کرده است و براین اساس باید شاهد افزایش سهم استانها در اقتصاد فناوری اطلاعات باشیم.

وی توسعه زیرساختهای ارتباطی و توسعه سرویس و تولید محتوا را از جمله شاخص های مرتبط در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: ما فضا را برای شکل گیری کسب و کارهای فناوری اطلاعات باز کرده ایم و در صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی، توسعه استانها در این حوزه شتاب خواهد گرفت