Gerdab.IR | گرداب

معاون وزیر ارتباطات:

طرح ترابردپذیری موبایل موفق بود؟!

تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از موفقیت ۲۰ درصدی اپراتورهای تلفن همراه در اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های موبایل در سومین هفته اجرای آزمایشی آن خبر داد.

به گزارش گرداب، علی‌اصغر عمیدیان امروز در مراسمی که در وزارت ارتباطات برگزار شد به ارائه‌ی توضیحاتی درباره طرح ترابردپذیری شماره‌ها پرداخت و گفت: این طرح در اولین هفته اجرای آزمایشی برای اپراتورهای تلفن همراه شرایطی ایجاد می‌کرد تا بتوانند هر یک روزانه ۵۰۰ شماره تلفن همراه را ترابرد کنند، اما در این هفته اپراتورها به دلایل مختلف تنها یک درصد موفق به اجرای این طرح شدند.

وی ادامه داد: در هفته دوم تعداد مشترکان به ۷۵۰ مشتری رسید و موفقیت اپراتورها تا ۱۰ درصد افزایش یافت که این رقم‌ها تا هفته سوم به ترتیب به ۱۰۰۰ مشترک در روز و ۲۰ درصد موفقیت منجر شد.

رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات همچنین متذکر شد: واقعیت آن است که ترابردپذیر شماره‌ها یک طرح ملی است که با همکاری تمام اپراتورهای موبایل و حتی شرکت‌های زیرساخت و مخابرات اجرایی خواهد شد تا اکنون در قالب اجرای این طرح پس از یکسال و نیم یاد گرفته‌ایم که دور یک میز نشسته و در اکوسیستمی که وجود دارد به منافع یکدیگر نیز فکر کنیم.

عمیدیان در عین حال عنوان کرد: تاکنون در قالب این طرح از میان بیش از ۶۰۰۰ درخواست ترابرد شماره حدود ۱۳۹۷ مورد با موفقیت انجام شده است البته با توجه به این‌که برای اجرای این طرح اپراتورها مجاز به تبلیغات نیستند جای رشد برای این درصد پس از در نظر گرفتن امکان تبلیغ برای اپراتورها وجود دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به اقدامات اخیر شرکت ارتباطات زیرساخت برای کاهش تعرفه‌های اینترنت اشاره کرد و گفت: با توجه به چرخش بازارهای بین‌المللی از سمت مکالمات صوتی و پیامک‌ها به سمت دیتا شاید این موضوع یکی از بهترین اتفاقات زیرساختی سال‌های اخیر باشد.

رییس سازمان تنظیم مقررات همچنین یادآور شد: از این پس به واسطه مصوبه ۲۲۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات چارچوب خاصی در حوزه فعالیت‌ شرکت‌های اینترنتی در نظر گرفته شده و برهمین اساس مدت زمان  حل خرابی برای این شرکت‌ها حدود چهار ساعت در نظر گرفته شده و اگر این رقم بیشتر شود شرکت‌های ارائه کننده خدمات ملزم به پرداخت خسارت کاربران خود خواهند بود.