Gerdab.IR | گرداب

دامه‌ روند اخراج کارمندان مایکروسافت

تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

شرکت مایکروسافت می‌خواهد تا ماه ژوئن سال میلادی آینده، حدود 3 هزار نفر از کارمندان بخش تلفن هوشمند و فروش جهانی خود را اخراج کند.

به گزارش گرداب؛ مایکروسافت در سال 2013، شرکت نوکیا را با پرداخت 7.1 میلیارد دلار خریداری و در ماه جولای سال 2014، اقدام به اخراج 18 هزار نفر از کارمندان خود کرد که بیشتر آن‌ها در بخش نوکیا کار می‌کردند. یک سال بعد از این اتفاق، مایکروسافت با ضرر 7 میلیارد دلاری در بخش تلفن هوشمند مواجه گشت و این موضوع به عاملی برای اخراج 7800 نفر دیگر از کارمندان نوکیا تبدیل شد. در ماه می سال میلادی جاری نیز شرکت نوکیا، با دریافت 242 میلیون دلار فروخته شد و 1850 کارمند دیگر آن اخراج شدند. در نهایت و مدتی بعد از این روند نزولی مایکروسافت اعلام کرد که می‌خواهد تا پایان سال مالی 2017 خود در ماه ژوئن، 3 هزار نفر دیگر را در بخش تلفن هوشمند و فروش جهانی خراج کند.

مایکروسافت اعلام کرد:  با هدف بازسازی بخش سخت‌افزار تلفن هوشمند و فروش جهانی، این شرکت با شروع از 3 ماهه‌ی چهارم سال 2016 تغییراتی را در این بخش‌های ایجاد خواهد کرد.

علاوه بر 1850 نفری که در ماه می اخراج آن‌ها اعلام شد، 2850 نفر دیگر نیز تا پایان سال مالی 2017، از دو بخش مذکور اخراج شده و کاهش نیرو صورت خواهد گرفت. اخراج کارمندان و بازسازی بخش‌های اعلام شده، ضرری 501 میلیون دلاری را تا پایان سال مالی 2016 به مایکروسافت وارد خواهد کرد.»

روند نزولی ذکر شده باعث شده است تا خرید نوکیا توسط مایکروسافت به عنوان یکی از بدترین خریدهای فناوری در تمام تاریخ شناخته بشود.

مایکروسافت در حال حاضر 114 هزار کارمند تمام‌وقت دارد که 63 هزار نفر آن‌ها در آمریکا و 51 هزار نفر در بخش بین‌الملل فعالیت آن فعالیت می‌کنند. عده‌ای از کارشناسان اعتقاد دارند دور جدید اخراج کارمندان مایکروسافت نشان می‌دهد آن‌ها دیگر به برند لومیا اعتقاد نداشته و می‌خواهند تمرکز خود را روی ویندوز فون و سرفیس فون که در بهار 2017 معرفی خواهند شد، متمرکز شوند.