Gerdab.IR | گرداب

جنگ فلسطینیان با صهیونیست‌ها در ویکیپدیا

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹

فلسطینیان در پی گزارش هاآرتص مبنی بر برگزاری کلاس‌هایی برای شهرک نشینان اسرائیلی و آموزش نحوه ویرایش صفحات ویکیپدیا، آماده حمله متقابل و ویرایش این سایت به نفع فلسطین شدند.

گرداب- به گزارش مشرق به نقل از روزنامه اسرائیلی "هاآرتص"، دور بعدی درگیری‌ها میان فلسطینیان و اسرائیل، جنگ در صفحات اینترنتی سایت ویکیپدیا خواهد بود، سایتی که یک دانشنامه آزاد به شمار می آید و هر کسی می تواند به ویرایش اطلاعات آن بپردازد.

"عابد الناصر" رئیس اتحادیه روزنامه نگاران فلسطینی پیشتر، فراهم کردن زمینه برای این نبرد را آماده کرده بود و از مؤسسات فلسطینی خواسته بود تا سایت ویکیپدیا را به‌گونه ای ویرایش کنند که بیشتر از فلسطین حمایت شود.

جنب و جوش فلسطینیان برای مبارزه با اسرائیل در صفحات ویکیپدیا از آنجا آغاز شد که هاآرتص چندی پیش گزارشی را چاپ کرد و در آن از برگزاری کلاس‌هایی توسط شهرک نشینان اسرائیلی خبر داد که در این کلاس‌ها نحوه ویرایش صفحات ویکیپدیا آموزش داده شد.

هدف شهرک نشینان از برگزاری این کلاس ها این بود تا آموزش دیده‌ها بهتر و بیشتر بتوانند دیدگاه های "صهیونیست" را در فضای مجازی معرفی کنند.

اما عابد الناصر معتقد است فلسطینیان باید در برابر "جنگ روابط عمومی" اخیر اسرائیل به حمله ای متقابل بپردازند و با این اقدام اسرائیل، مقابله کنند.