Gerdab.IR | گرداب

هموار شدن مسیر اجرای امنیت سایبری اسرائیل!

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

قانون‌گذاران اسرائیلی قانونی را توسعه دادند که پیاده‌سازی امنیت سایبری را برای رژیم صهیونیستی، ساده‌تر می‌کند.

به گزارش گرداب؛ با استناد به هک حزب دموکرات آمریکا و حمله سایبری روسیه به گرجستان در 2008، مجلس اسرائیل طرحی ارائه کرده که برنامه‌های دفاع سایبری را زیر چتر واحدی مدیریت می‌کند. دوشنبه گذشته کمیسیون امور خارجه و دفاع مجلس کنست طرحی را در مجلس ارائه کردند که کمک می‌کند گروه‌های دفاع سایبری متنوعی که برای رژیم صهیونیستی کار می‌کنند، زیر چتر واحدی عمل کنند.

این لایحه برای بررسی بار دوم و سوم، این هفته به مجمع عمومی ارجاع داده شد که به گفته آوی دیچر، رئیس کمیته حزب لیکود، به احتمال زیاد تصویب خواهد شد. وی عنوان کرد: «مبالغه نیست اگر بگوییم بزرگ‌ترین تهدید در قرن 21، تهدید سایبری است.»

برای روشن کردن این تهدید، کارگروه امنیت سایبری در کمیسیون دفاعی مجلس، از جولای سال 2015 در تلاش است تا یک پیش‌نویس جامع از میزان آمادگی اسرائیل در برابر حملات هکری و سایبری آماده کند. یکی از یافته‌های ارزشمند این کارگروه این بود که باید یک واحد مشخص برای قبول مسئولیت و هماهنگی بین شبکه‌های اطلاعاتی نظامی و غیرنظامی، وجود داشته باشد. این واحد همان اداره ملی سایبری است که وظیفه رصد دفاع سایبری در موساد و نیروی دفاعی اسرائیل را بر عهده خواهد داشت.

دیچر با انتقاد از موضع تدافعی و منفعلانه در مسائل نظامی مانند طراحی و اجرای گنبد آهنی در برابر حملات موشکی، اظهار داشت طرح امنیت سایبری یک اقدام فعالانه و پیشگیرانه است. این طرح پیشنهادی تنها یکی از سری اقدامات دولت برای رسمی کردن و راه‌اندازی دفاع سایبری اسرائیل خواهد بود.