Gerdab.IR | گرداب

حمله یک هکر اسرائیلی به وبگاهی ایرانی

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

یک وبگاه خبری، مدعی حمله هکری اسرائیلی به زیرمجموعه یکی از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در ایران شد.

به گزارش گرداب لحظاتی پیش خبری در یکی از وبگاه‌ها منتشر شد که مدعی حمله هکری اسرائیلی به نام Zurael_sTz به یکی از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت در ایران به نام شرکت دابا شد. این وبگاه خبری همچنین در ادامه خبر خود، به این موضوع نیز اشاره کرد که در حمله مذکور، اطلاعات مشتریان این شرکت به سرقت رفت. لازم به ذکر است که بر اساس بررسی صورت گرفته، وبگاهی که آدرس آن در خبر فوق ذکر شده، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دابا است و با بررسی مستندات ارائه شده در خبر از جانب هکر مذکور، ادعای این هکر مبنی بر هک یکی از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در ایران، قابل تائید نیست.

البته این هکر، سوابقی هم در هک برخی وبگاه‌های کشورهای دیگر دارد و حملاتی به فلسطین، مصر و برخی وبگاه‌های اردنی در سوابق او مشاهده می‌شود. این هکر، در صفحه توییتر خود، سه فایل را قرار داد که مدعی شده آن‌ها را از وبگاه Parsiva.daba.co.ir، که یکی از زیرمجموعه‌های وبگاه دابا محسوب می‌شود، به دست آورده است.

این هکر اسرائیلی که البته هنوز ارتباط وی با دولت رژیم صهیونیستی به اثبات نرسیده است، مدعی شده که تاکنون موفق به سرقت اطلاعاتی نظیر ایمیل، نام‌های کاربری و اطلاعات حساس نظیر رمزهای عبور و اطلاعات حساب‌های بانکی شده است.