به گزارش گرداب؛ راه اندازی سرویس یکپارچه حذف پیامکهای انبوه تبلیغاتی همه اپراتورهای فعال تلفن همراه در کشور موجب شد تا برخی از شرکتها یا مؤسسات تبلیغاتی دست به ابتکار تازهای زده و سیستم تبلیغ در خصوص کالاها یا خدمات خود را با شمارههای شخصی یکطرفه به صورت انبوه برای کاربران ارسال کنند و بسیاری از مشترکان باز هم ناخواسته پیامکهای انبوه تبلیغاتی دریافت میکنند.
علی اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن رد این موضوع اظهار داشت: در صورت درخواست مشترک برای لغو پیامک تبلیغاتی به جرأت می گوییم که دیگر امکان ارسال پیامکهای تبلیغاتی از سامانه اپراتورهای موبایل وجود ندارد و در صورتی که مشترکی مدعی است که این پیامکها را از سر شمارههای پیامکی، دریافت میکند آن را اعلام کند.
وی با تاکید بر این که امکان شکایت به عدم لغو پیامکهای تبلیغاتی برای مشترکان موبایل وجود دارد، ادامه داد: در این زمینه ما پیگیر شکایت و درخواست مشترکان در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد نظارتی هستیم.
معاون وزیر ارتباطات مشکل فعلی مشترکان موبایل در دریافت پیامکهای تبلیغاتی را مربوط به ارسال کننده شخصی عنوان کرد و گفت: برخی از طریق تلفنهای شخصی اقدام به ارسال پیامکهای تبلیغاتی به صورت انبوه میکنند.
وی با تاکید بر اینکه در صورت درخواست لغو پیامک تبلیغاتی انبوه، از نظر فنی امکان ارسال این پیامکهای تبلیغاتی در شبکه اپراتورهای موبایل وجود ندارد، اضافه کرد: اما کسانی که با شمارههای شخصی خود اقدام به ارسال پیامکهای انبوه تبلیغاتی میکنند مطابق با قانون و مصوبات رفتار خواهد شد.
عمیدیان با اظهار امیدواری در خصوص تصویب مصوبات جدید در جلسات بعدی کمیسیون تنظیم مقررات ادامه داد: در این زمینه از کارشناسان سازمان درخواست کردیم تا ضمن بررسی کامل موضوع، مصوبات قانونی لازم را برای جلسه کمیسیون تنظیم آماده کنند تا ضمن وجود یک سازوکار مشخص و قانونی برای آینده، شرایط برای امکان برخورد قاطع و قانونی فراهم شود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ادامه داد: ولی از مشترکان موبایل درخواست میشود تا در صورت مشاهده این موارد، موضوع را از طریق شکایت به سامانه ۱۹۵ اطلاع دهند تا بلافاصله با ارسال کننده پیامک تبلیغاتی انبوه برخورد قاطع صورت گیرد.