Gerdab.IR | گرداب

دستبرد هکرها به فروشگاه آمازون

تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

هکرها اطلاعات فروشگاه آمازون را از طریق یک سرور بی نام و نشان به سرقت برده و برای فروش در اینترنت قرار دادند.

به گزارش گرداب؛ هکرها به‌تازگی موفق شدند برخی اطلاعات کاربری فروشگاه اینترنتی آمازون و اطلاعاتی نظیر آدرس‌های ایمیل و اطلاعات این‌چنینی را به سرقت برده و برای فروش در اینترنت قرار دهند. البته هکری که موفق به انجام این کار شد ادعا کرده که یک سرور بی نام و نشان را هدف حمله خود قرار داده که در این سرور، اطلاعات وبگاه‌های بسیاری از جمله آمازون نیز قرار داشته است.

ظاهراً اطلاعات مسروقه، توسط هکر به قیمت بسیار ناچیزی معادل 0.02 بیت کوین یا 13.51 دلار، برای فروش گذاشته شده است. هکر مذکور در این رابطه، با ارسال متنی به یک شرکت امنیت سایبری اسرائیلی به نام Hacked-DB گفت که اطلاعات مسروقه، اطلاعاتی نیست که به صورت مستقیم از طریق فروشگاه آمازون قابل دسترسی باشد و از طریق نفوذ به سروری فرعی که متعلق به آمازون است، به دست آمده است.

فروشگاه آمازون، یک فروشگاه اینترنتی است که به کاربران اجازه می‌دهد اجناس نو و دست دوم خود را برای فروش در این فروشگاه به نمایش بگذارند. آن چیزی که تجربه حملات گذشته به وبگاه‌هایی با تعداد کاربران بالا نشان می‌دهد این است که هکرها در کمتر موردی از انجام این‌گونه حملات، به فکر سرقت پول هستند و بیشتر، خود اطلاعات مسروقه به دردشان می‌خورد؛ چرا که این اطلاعات می‌تواند برای سازمان‌دهی حملات بزرگ‌تر بعدی مورد استفاده قرار بگیرد.

در چنین مواردی و پیش از انجام هرگونه اقدامی، اغلب کارشناسان امنیتی به کاربران این وبگاه‌ها توصیه می‌کنند که ابتدا رمزهای عبور خود را تغییر دهند تا میزان خطر حملات را به کمترین میزان ممکن برسانند.