Gerdab.IR | گرداب

در گفت و گو با مردم؛

قول مساعد رئیس جمهور برای ساماندهی شبکه الکترونیک ملی

تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

رئیس جمهور گفت: یکی از اهداف دولت نیز همین است که هرچه زودتر یک شبکه الکترونیک ملی سامان دهد.

به گزارش گرداب، دکتر روحانی در بخشی از گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم و در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه دولت برای مبارزه با فساد و اینکه دولت چه زمانی متوجه فیش‌های نجومی شد، گفت: موضوعی که به پرداخت‌های غیرمتعارف و فیش‌های حقوقی معروف شد، یک حرکت خیری بود. افرادی که این موضوع را با هر نیتی دنبال کردند باعث شد تا در مجموع به نفع مردم و کشورمان و در مسیر درست مبارزه با فساد و بحث شفافیت قرار بگیرد.

روحانی اضافه کرد: نقش فضای مجازی نیز در این زمینه بسیار مؤثر بود، تأکید دولت یازدهم از روز اول نیز به همین موضوع بود که البته برخی معتقد بودند باید با این شبکه‌ها مبارزه کرد و فیلتر کرد، همه نظرسنجی‌ها این را نشان می‌دهد که بیش از 60 درصد مردم به فضای مجازی برای طنز و سرگرمی مراجعه می‌کنند و باقی برای دریافت اخبار و اطلاعات علمی به فضای مجازی مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم خود با آگاهی‌شان نخواهند گذاشت این ابزار مفید با سوءاستفاده گروه کوچکی از بین برود، به خصوص که ما به دنبال دولت الکترونیک و ساخت شبکه اطلاعات ملی هستیم و یکی از اهداف دولت نیز همین است که هرچه زودتر یک شبکه الکترونیک ملی سامان دهد.