Gerdab.IR | گرداب

حمایت هکرها از کلینتون در برابر ترامپ

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

دونالد ترامپ با درخواست کمک از روس ها برای افشای ایمیل های هیلاری کلینتون باعث شده تعدادی از هکرها برای حمایت از وی با یکدیگر متحد شوند.

به گزارش گرداب به نقل از گاردین، چهارشنبه شب گذشته و در جریان برگزاری کنفرانس بلاک هت در لاس وگاس برای اولین بار گروهی از هکرها برای حمایت از هیلاری کلینتون جلسه ای تشکیل دادند.

به گفته جیک براون سازمان دهنده این رویداد و مدیر شرکت مشاوران جهانی کمبریج، ایده سازماندهی عده ای متخصص امنیت سایبری برای حمایت از پیکار انتخاباتی هیلاری کلینتون از چند ماه پیش در جریان بوده است. اما این ایده زمانی جدی گرفته شد که ترامپ نامزد جمهوری خواهان در اقدامی عجیب از روس ها برای افشای ایمیل های حاوی تخلفات هیلاری کلینتون درخواست کمک کرد.

وی مدعی شده که ترامپ با طرح این درخواست عملا از روس ها خواسته تا دموکراسی آمریکا را هک کنند. حدود 60 متخصص امنیتی در این نشست شرکت کرده اند و در جریان آن حدود 30 هزار دلار پول نیز جمع آوری شده است.

در جریان رقابت های امسال ریاست جمهوری آمریکا مباحث مربوط به امنیت سایبری نیز به یک نگرانی جدی مبدل شده است. از یکسو اخباری در مورد حملات هکری به ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و شبکه های رایانه ای دموکرات ها به گوش می رسد و از سوی دیگر بیم آن می رود هکرها و کلاهبرداران اینترنتی به طور جدی برای فریب مردم با سواستفاده از این فرصت در تلاش باشند.