Gerdab.IR | گرداب

تقویت امنیت سایبری با چالش جدید!

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

تعدادی از کارآموزان نیروی دریایی آمریکا، نوعی چالش امنیت سایبری برای تقویت سامانه‌های این نیرو ایجاد کرده‌اند.

به گزارش گرداب؛ به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد کارآموزان نیروی دریایی آمریکا یک چالش «گرفتن پرچم1» را برای محافظت از این نیرو ایجاد کرده‌اند. دو کارآموز نیروی دریایی آمریکا در ایجاد، توسعه و میزبانی از چالش گرفتن پرچم در برنامه‌ی نریپت (2NREIP) کمک می‌کنند. این کار با هدف تقویت امنیت شبکه نیروی دریایی و به کارگیری تمرین‌های بهتر صورت می‌گیرد. سناریو چالش مذکور در یک شبکه‌ی آفلاین از بخش آزمایشگاه سایبری علوم نوآورانه دریایی و سرمایه‌گذاری مهندسی3 ایجاد شد. این شبیه‌سازی شامل استفاده از ابزارهای هک رایج، برای شکست دادن تمرین‌های سایبری، شکستن رمز عبور و دسترسی به اطلاعات بود.

چالش مذکور توسط بخش مرکز جنگ سطح نیروی دریایی شهر پاناما (NSWC PCD4) حمایت شده و 4 تیم در آن شرکت کردند.

کیت ماگلیو (Kate Maglio)، طراح امنیت سایبری بخش مرکز جنگ سطح نیروی دریایی شهر پاناما، گفت: «این رویداد به شرکت‌کنندگان نحوه‌ی محافظت از شبکه‌ی خود را یاد می‌دهد. همچنین آن‌ها یاد می‌گیرند که هکرها چگونه می‌توانند به سیستم‌های آن‌ها نفوذ کنند و روش بیرون کردن آنها را نیز فرا می گیرند.»

محققان اعتقاد دارند چالش مذکور که با الهام از رویداد گرفتن پرچم مرکز جنگ زیردریا نیروی دریای (Naval Undersea Warfare Center)  ایجاد شد، می‌تواند به دانشمندان و مهندسین کمک کند تا امنیت اطلاعات بهتری را فراهم بکنند.

________________________

1- Capture the Flag
2-  Naval Research Enterprise Internship Program
3- Naval Innovative Science and Engineering funding
4- Naval Surface Warfare Center Panama City Division