Gerdab.IR | گرداب

تشویق لهستان به حمله سایبری به متروی مسکو!

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

شورای تاثیرگذار آتلانتیک با انتشار یادداشتی از لهستان خواسته تا حق خود را برای حمله سایبری به زیرساخت‌های مسکو از جمله سیستم حمل و نقل عمومی این شهر محفوظ بدارد!

به گزارش گرداب به نقل از راشاتودی، شورای پرنفوذ آتلانتیک که توسط جان هانتسمن، سفیر سابق آمریکا در سنگاپور و کاندیدای شکست خورده جمهوری خواهان در سال ۲۰۱۲ اداره می‌شود در یادداشتی تحت عنوان "مسلح شدن برای بازداری: چگونه لهستان و ناتو باید با روسیه مقابله کنند!" از ورشو خواسته تا علیه روسیه به ویژه زیرساخت‌های حمل و نقل و دفاتر خبرگزاری‌های راشاتودی و اسپوتنیک جنگ سایبری راه بیندازد.

در بخشی از این یادداشت آمده است: لهستان باید اعلام کند که حق خود را در استقرار عملیات تهاجم سایبری محفوظ می‌دارد و آن را نه تنها در واکنش به حملات سایبری عملی می‌کند. اهداف این حمله می‌تواند متروی مسکو، شبکه برق سن پترزبورگ و رسانه‌های دولتی روسیه باشد.

در حالی که استفاده تهاجمی از قابلیت‌های سایبری به هیچ وجه مساله جدیدی نیست، استفاده از آن علیه اهداف غیرنظامی چون متروی مسکو که روزانه ۱۰ میلیون تن را جابه‌جا می‌کند وضعی احمقانه است که غیر از نتایج تراژدیک پیامدی نخواهد داشت.

این یادداشت شورای آتلانتیک به روشنی ناقض بند ۵۱ کنوانسیون ژنو است که می‌گوید: غیرنظامیان خواه چه جمع و چه فرد آنها نباید مورد حمله قرار بگیرند. هرگونه اقدام یا تهدید خشونت آمیزی که به اشاعه وحشت در میان غیرنظامیان منجر شود، ممنوع است.

علاوه بر این درخواست برای حمله به رسانه‌های دولتی روسیه چون راشاتودی و اسپوتنیک صراحتا برخلاف حقوق بشر بین‌الملل است حقوقی که این "اهداف بالقوه" را نهادی غیرنظامی می‌داند که از هر گونه حمله‌ای مصون هستند.

با انتشار چنین یادداشت‌هایی می‌توان آشکارا ادعا کرد که جنگ سرد اطلاعاتی علیه مسکو به نقطه نهایی وحشتناک خود رسیده است.