Gerdab.IR | گرداب

سایت انگلیسی زبان دیپلماسی عمومی اسرائیل راه اندازی شد

تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۸۹

مقامات وزارت دیپلماسی عمومی اسرائیل با هدف پیشبرد دیپلماسی عمومی این رژیم و تغییر وجهه اسرائیل در جامعه بین الملل اقدام به راه اندازی نسخه انگلیسی زبان سایت دیپلماسی عمومی خود کردند.

به گزارش گرداب، به نقل از روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست"، سرانجام نسخه انگلیسی سایت "دیپلماسی عمومی" اسرائیل راه اندازی شد، وبسایتی که هدف آن به گفته "یولی ادلشتین" وزیر دیپلماسی عمومی و یهودیان خارج از اسرائیل، کمک به اسرائیلی‌ها در دفاع از وجهه اسرائیل در خارج است.

هدف این سایت، فراهم کردن ابراز مورد نیاز برای یهودیانی است که قصد مسافرت به خارج از اسرائیل را دارند تا به عنوان سفیری برای اسرائیل در خارج عمل کرده و با افسانه‌ها و حقیقت‌ها درباره اسرائیل و جهان عرب آشنا و از دستاوردهای برجسته اسرائیل در زمینه‌های علمی، داروسازی و کشاورزی مطلع شوند.

نسخه عبری زبان این سایت از ماه فوریه راه اندازی شده است.
ادلشتین طی سخنانی گفت: «اخیرا اسرائیل هدف حملات پی در پی افراد و کشورهایی در سراسر جهان قرار گرفته که هدف آنها لکه دار کردن سیاست‌ها و حق موجودیت اسرائیل است.»

وی افزود: «گزارش گلدستون (درباره جنایات اسرائیل در جریان جنگ 22 روزه غزه) و حادثه کاروان (آزادی) ترکیه این موضوع را نشان داد که مشارکت هر شهروند اسرائیلی در دیپلماسی عمومی اسرائیل تا چه میزان حیاتی است.»

وزیر دیپلماسی عمومی اسرائیل تاکید کرد این سایت نه فقط برای اسرائیلی‌ها و حتی نه فقط برای یهودیان است. انگلیسی زبانان در سراسر جهان شنونده‌های خوبی برای شهروندان اسرائیلی که به خارج سفر می‌کنند، هستند.

وی ادامه داد: «صرف نظر از شهروندان اسرائیلی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، یک امکان بالقوه‌ای در میان جوامع انگلیسی زبان که الزاما نیز یهودی نیستند وجود دارد که می‌توانند از اسرائیل حمایت کنند. آنها این توانایی را دارند که با استفاده از این سایت، ابزاری مفید برای معرفی اسرائیل به دیگران باشند.»

البته دوره‌های آموزشی وزارت دیپلماسی عمومی اسرائیل که برای دفاع از وجهه اسرائیل در جامعه بین الملل برگزار می‌شود و همچنین کتابچه‌های اطلاعات که در فرودگاه بن‌گوریون تل آویو توزیع می‌شود، هم اکنون به زبان‌های انگلیسی و روسی نیز فراهم شده‌اند.

یولی ادلشتین تاخیر در راه اندازی نسخه انگلیسی سایت دیپلماسی عمومی اسرائیل را به دلایل فنی و مشکلات اداری مرتبط دانست. نسخه اولیه روسی زبان این سایت نیز چند روز پیش راه اندازی شده است.

طرح راه اندازی نسخه انگلیسی زبان سایت دیپلماسی عمومی اسرائیل پس از آن تقویت شد که بر اساس یک نظرسنجی 95 درصد از یهودیان اسرائیلی اعلام کردند که اسرائیل تصویر بد یا بسیار بدی در خارج دارد. این نظرسنجی از 495 اسرائیلی انجام شده بود.

طرح وزارت دیپلماسی عمومی اسرائیل به دنبال آن است تا از ظرفیت سه میلیون اسرائیلی که هر ساله به خارج مسافرت می‌کنند برای بهبود وجهه اسرائیل، استفاده کند. هنگامی که از شهروندان اسرائیلی پرسیده شد آیا آنها می‌خواهند زمانی که به خارج سفر می‌کنند نماینده اسرائیل باشند، پاسخ 85 درصد آنها "بله" بوده است.

منبع: مشرق