Gerdab.IR | گرداب

سالانه چقدر برای ICT روستاها هزینه می‌شود؟

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات از هزینه شدن ۳۵۰ میلیارد تومان در سال برای توسعه ICT روستاها خبر داد و گفت: اینکار اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم به همراه دارد که بعضاً میزان اشتغال‌زایی غیرمستقیم آن ۳ تا ۴ برابر اشتغال‌زایی مستقیم است.

به گزارش گرداب، محمود واعظی در همایش مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با موضوع برنامه توسعه کسب و کار اشتغال پایدار اظهارداشت: فاصله بین دانشگاه و صنعت که در ایران به عنوان یکی از مشکلات نظام اشتغال زایی مطرح است نه تنها در ایران، بلکه در سطح اروپا نیز وجود دارد و فارغ التحصیلان دانشگاهی پس از خروج از دانشگاه هم آمادگی لازم برای ورود به بازار اشتغال را ندارند و هم بازار اشتغال آمادگی کافی برای پذیرش آنها را ندارد.

وی افزود: بخش خصوصی اگر درآمدزایی نکند قطعاً دارای مشکل است، چرا که ذات بخش خصوصی نباید مانع از کمک  به هم نوع شود، بلکه بهتر است بخش خصوصی نگاهی عبادی به یک شغل داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه "وقتی یک شغل ایجاد می‌کنیم یک خانواده را سامان بخشیده ایم"، گفت: در 2 سال گذشته زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات آماده شده و اکنون به دنبال ایجاد دسترسی و تولید محتوا هستیم و امروز نیز جلسه‌ای با موضوع شبکه ملی اطلاعات برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هرساله 350 میلیارد تومان برای توسعه ICT در روستاهای کشور هزینه می‌کنیم که اینکار اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم به همراه دارد که بعضاً میزان اشتغال‌زایی غیرمستقیم آن 3 تا 4 برابر اشتغال‌زایی مستقیم است.