Gerdab.IR | گرداب

راهکار گوگل برای رقابت با آمازون!

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

گوگل که آینده خدمات کلود را بسیار امیدوارکننده می داند، خرید شرکتهای نوپای فعال در این زمینه را آغاز کرده و قصد دارد از این طریق آمازون بزرگترین ارائه دهنده این سرویس ها را پشت سر بگذارد.

به گزارش گرداب به نقل از ری کد، در یک سال اخیر گوگل تلاش های فراوانی برای افزایش سهم خود از بازار کلود به عمل آورده ولی آمازون هنوز در این زمینه پیشتاز است.

از زمانی که دیان گرین مسئولیت واحد کلود و app شرکت گوگل را در سال گذشته بر عهده گرفت، تلاش این غول جستجوگر برای به دست آوردن شرکت های نوپا و خلاق در حوزه کلود تشدید شد.

تازه ترین خرید گوگل در این زمینه Orbitera نام دارد که یک شرکت نوپای کوچک پنج ساله است. ارائه خدمات خودکار صورت حساب و انجام فرایندهای مربوط به پردازش فروش در فضای کلود از جمله سرویس های ارائه شده توسط شرکت یاد شده است.

کارشناسان می گویند علت اصلی تمایل گوگل به خرید شرکت های کلود آن است که شرکت های تجاری به نحوی روز افزون به استفاده از این خدمات علاقه نشان می دهند و ترجیح می دهند به جای صرف هزینه های کلان برای خرید سخت افزار و نرم افزار هزینه کمتری به یک ارائه دهنده کلود مانند آمازون بدهند تا امور مهم خود را به پیش ببرند.

هنوز مشخص نیست گوگل برای خرید این شرکت چه رقمی را هزینه کرده است. اما به نظر نمی رسد این رقم بیش از چند میلیون دلار باشد. این رقم در مقایسه با پرداخت های مایکروسافت که برای خرید شبکه اجتماعی تخصصی لینکداین 26.2 میلیارد دلار پرداخت کرد مبلغ ناچیزی محسوب می شود.