Gerdab.IR | گرداب

تهاجم دوساعته به وبسایت راشاتودی

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

وب‌سایت شبکه خبری راشاتودی شب گذشته به مدت دو ساعت توسط هکرها موردحمله اختلال سرویس توزیع‌شده قرار گرفت.

به گزارش گرداب خبرگزاری اسپوتنیک (Sputnik) روسیه در گزارش خود از حمله به وب‌سایت خبری راشاتودی خبر داد. گزارش‌ها حاکی از آن است که هیچ‌گونه آسیبی به سرور اصلی خبرگزاری وارد نشده است.

هکرها برای اجرای این حمله بارها و بارها با دقت زیرساخت‌های شبکه و مکانیزم‌های امنیتی آن را مورد بررسی‌ قرار دادند. کارشناسان امنیتی پس از اتمام این حمله به بررسی فعالیت حمله پرداختند و در ادامه تحقیقات خود اعلام کردند که حمله صورت گرفته از حملات مخرب برای زیرساخت‌های شبکه‌ای به شمار نمی‌رود.

حمله صورت گرفته روی وب‌سایت این خبرگزاری در دو بخش راه‌اندازی و اجرا شد که در بخش اول این حمله، مرکز اطلاعات آمریکا و اروپا شبکه مورد هجوم هکرها قرار گرفت. در بخش دوم این حمله نیز، بخش مرکزی اطلاعات مسکو شبکه مورد هجوم قرار گرفت. این حمله تا ساعت 2:20 بامداد ادامه داشت. کارشناسان معتقدند که حمله صورت گرفته روی سخت‌افزار سرور تأثیرات منفی نداشته است اما روی ظرفیت ترافیک اطلاعات تأثیر قابل‌توجهی اعمال کرده است.

از این حمله به عنوان اولین حمله زیرساخت‌های رسانه‌ای یاد نمی‌شود. وب‌سایت این شبکه پیش از این، بارها و بارها مورد هجوم حملات سایبری قرارگرفته‌ که یکی از قدرتمندترین حملات صورت گرفته روی وب‌سایت این خبرگزاری در 18 فوریه 2013 انجام شد. در پی آن حمله، وب‌سایت شبکه حدود شش ساعت از دسترس خارج شد. همچنین در سال 2012 بخش‌های انگلیسی و اسپانیایی راشاتودی در سال 2012 نیز مورد هجوم هکرها قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌دهد حملات صورت گرفته سال‌های اخیر توسط گروه هکری AntiLeaks روی زیرساخت‌ها این شبکه خبری صورت گرفته است.