Gerdab.IR | گرداب

حمله به دموکرات‌ها؛ واقعه‌ای فراتر از تصور

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

به ادعای کارشناسان امنیتی، حمله سایبری به دموکرات‌ها، بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که تاکنون اعلام شده است.

به گزارش گرداب؛ به اعتقاد برخی کارشناسان امنیتی آمریکایی، حمله سایبری به حزب دموکرات در آمریکا، ابعاد بسیار گسترده‌تری نسبت به آنچه تاکنون اعلام شده دارد و بسیاری از جوانب آن، مغفول مانده است. در این حمله، هکرهایی که به ادعای کارشناسان امنیتی، وابسته به دولت روسیه هستند، با نفوذ به حساب‌های ایمیل بیش از 100 نفر از مقامات حزب دموکرات، موفق شدند تا اطلاعات مهمی را از آن‌ها به سرقت ببرند. این موضوع، به حدی در آمریکا خبرساز شده است که به نوعی موضوع انتخاب هیلاری کلینتون، به عنوان نامزد حزب دموکرات را نیز تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

بعد از این حمله، پلیس فدرال آمریکا به صورت رسمی به ماجرا ورود پیدا کرد و در حال بررسی همه‌جانبه موضوع است. همچنین به مقامات دیگر حزب نیز، هشدار داده شد که ممکن است حساب‌های کاربری ایمیل آن‌ها، هم‌اکنون تحت نظر هکرها باشد و آن‌ها موظف هستند تا اقدامات امنیتی را برای مصون ماندن از این حمله، انجام بدهند.

نکته قابل‌تأمل، این است که به ادعای مقامات امنیتی، این حمله ابعاد بسیار گسترده‌تری از کنگره ملی حزب دموکرات دارد و این احتمال، وجود دارد که هم‌اکنون سازمان‌های دیگری نظیر انجمن فرمانداران حزب دموکرات نیز مورد تهاجم هکرها قرار گرفته باشد؛ موضوعی که در صورت اثبات آن، موج گسترده‌ای از ابهامات، آینده انتخابات پیش رو در آمریکا را در می‌نوردد.

جدای از تأثیر این حمله و بروز تردید در صحت رأی‌گیری الکترونیک در آمریکا، تأثیر دیگری که این حمله سایبری در میان احزاب آمریکایی داشت، ایجاد حس بی‌اعتمادی، حتی بین اعضای درونی حزب است. پس از انتشار اخبار این حمله در رسانه‌های جهان، بخشی از ایمیل‌های هیلاری کلینتون در وبگاه ویکی لیکس منتشر شد که محتوی آن‌ها، در راستای تخریب نامزد هم‌حزبی کلینتون، یعنی برنی سندرز بود. انتشار این ایمیل‌ها، سبب بروز شکاف در طرفداران این دو نامزد هم‌حزبی شد و سرنوشت خانم کلینتون را در انتخابات پیش رو، در هاله‌ای از ابهام فرو برد. مقامات FBI، در بیانیه‌ای که در رابطه با این ایمیل صادر کردند، اعلام کردند که به بررسی سایر بخش‌های این حزب نیز خواهند پرداخت تا ردپای احتمالی هکرها، در سایر بخش‌ها را رصد کنند.