Gerdab.IR | گرداب

توییت‌های عصبی ترامپ را چه کسی می‌نویسد؟

تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

تحلیل و بررسی هزاران توییت حساب کاربری دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط یک متخصص داده نشان می دهد که دو نفر حساب توییتری وی را اداره می‌کنند و مطالب تند و خشن توسط خود وی نوشته می‌شود.

به گزارش گرداب به نقل از واشنگتن پست، تحلیل های یاد شده نشان می‌دهد که کدامیک از توییت‌ها توسط خود ترامپ نوشته می‌شود و کدامیک را همکار وی به رشته تحریر درمی‌آورد. مدتی است که با توجه به لحن متغییر توییت های ارسالی از حساب دونالد ترامپ تحلیل گران در حال گمانه زنی در مورد نویسنده یا نویسندگان واقعی این مطالب هستند.

منابع خبری معتقدند یک نفر از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ با استفاده از گوشی آیفون توییت هایی را ارسال می کند و خود ترامپ میلیاردر هم با استفاده از گوشی گلکسی سامسونگ توییت می‌کند. اما نکته جالب در این میان لحن تند و خشن اکثر توییت هایی است که با استفاده از گوشی گلکسی ارسال شده اند و این یعنی ترامپ ترجیح می دهد با لحنی خشک و تند مطلب ارسال کند و پاسخ اظهارنظرهای منتقدان خود را بدهد.

تحلیل محتوای تازه توییت های ترامپ نشان می دهد که توییت های ارسالی از آیفون و گوشی اندرویدی ماهیت کاملا متفاوتی دارند. این توییت ها هم توسط افراد متفاوتی ارسال می شوند، هم در ساعات مختلفی از روز پست می شوند و هم لینک ها، ری توییت ها و هشتگ های کاربردی در آنها با یکدیگر فرق دارد.

همچنین توییت های آندرویدی همیشه خشن تر و منفی تر هستند ولی توییت های ایفون معمولا حاوی اطلاعیه ها و تصاویر هستند. برای انجام این بررسی 628 توییت آیفون و 762 توییت آندرویدی بررسی شده اند.

در حالی که اکثر توییت های آندرویدی صبح ها ارسال شده اند، توییت های آیفون در بعد از ظهر ارسال شده اند. همچنین ترامپ با گوشی گالکسی خود به ندرت تصویر یا لینکی را همراه توییت به اشتراک می گذارد، اما عضو ستاد انتخاباتیش با گوشی آیفون بسیار بیشتر به این کار علاقه دارد.

بررسی پرکاربردترین کلمات مورد استفاده توسط ترامپ هم از لحن تند و تمسخرآمیز وی در توییت های ارسالیش خبر می دهد. به شکلی بد، دیوانه و ضعیف سه کلمه محبوب ترامپ در توییت هایش هستند و از جمله دیگر کلمات توهین امیز و مرتبط با خشونت متداول در مطالب وی می توان به مرده، احمق، خنده دار، تفنگ ها، زدن، عصبانی و غیره اشاره کرد. اما عضو ستاد انتخاباتی وی با استفاده از آیفون عموما به طور گسترده از هشتگ های متمایزکننده ستاد انتخاباتی جمهوری خواهان مانند GOPDEBATE و اسامی خاص مانند اسامی شهرها و افراد و غیره به طور گسترده استفاده می کند.

می توان حدس زد ترامپ با چنین روحیه خشن و غیرمنعطفی در صورت انتخاب شدن به عنوان رییس جمهور امریکا چه شرایط نابهنجاری را در این کشور به وجود خواهد اورد.