Gerdab.IR | گرداب

هک یک سایت، استرالیا را بهم ریخت!

تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد، حمله به وبگاه آمار این کشور، تحت کنترل عوامل داخلی بوده است.

به گزارش گرداب؛ نخست‌وزیر استرالیا، مالکوم ترنبول (Malcolm Turnbull)، اعلام کرد، حمله به وبگاه آمار از داخل مرزهای این کشور، مدیریت شده است.

وی روز جمعه به خبرنگاران گفت، مشخص شده که حمله از داخل استرالیا بوده است. ترنبول تصریح کرد: «امروزه انتقال ترافیک به کشوری دیگر، با استفاده از شبکه‌های خصوصی یا ماشین‌های مجازی، کار ساده‌ای است. پس هنوز مطمئن نیستیم، چه کسانی در این حمله نقش داشته اند.»

البته به اعتراف نخست‌وزیر این کشور، ناتوانی بخش امنیت، در محافظت از وبگاه اداره آماراسترالیا، علت اصلی این حمله و خرابی چند روزه‌ی این وبگاه بوده است.

همچنین، کریستوفر پین (Christopher Pyne)، نخست‌وزیر سابق این کشور، روز جمعه اعلام کرد، حمله به وبگاه اداره‌ی آمار از داخل استرالیا صورت گرفته است.

این درحالی است که قبلا اعلام شده بود، حمله از خارج مرزهای این کشور بوده است.

وی دراین‌باره به خبرنگاران گفت: «این حمله بسیار مهم و عجیب است. اکنون بدون شک می‌دانیم که حمله شب سه‌شنبه، از داخل کشور آغاز شده است، اما خوشبختانه اطلاعاتی به سرقت نرفته است.»

این وبگاه روز پنج‌شنبه پس از 40 ساعت اختلال، به دلیل حملات DDoS، مجدداَ راه اندازی شد.

از سویی دیگر، باوجود تهدیدات نخست‌وزیر ترنبول، مبنی بر برخورد با مسئولان این وبگاه، تیم حفاظت و مسئول تیم برنامه‌نویسی، هنوز استعفا نکرده است.

ترنبول همچنین اعلام کرد، بررسی‌ها برای یافتن منبع و مسئولان این حمله ادامه دارد و برخورد شدیدی با خاطیان خواهد شد.