Gerdab.IR | گرداب

نوش‌داروی سایبری دموکرات‌ها

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

حزب دموکرات آمریکا اعلام کرده که پس از حمله سایبری اخیر، هیئت مدیره امنیت سایبری تشکیل خواهد داد.

به گزارش گرداب؛ حزب دموکرات آمریکا تصمیم دارد هیئت مدیره‌ای متشکل از چهار نفر با موضوع امنیت سایبری تشکیل دهد. ریاست موقت این هیئت با دونا برازیل1 خواهد بود که یک تحلیل‌گر سیاسی از ایالت لوئیزیانا است و بعد از سرقت ایمیل‌های این حزب، جایگزین دبی واسرمن شولتز2، رئیس پیشین این حزب، شده است. وی عنوان کرده است آن‌ها در حزب دموکرات امنیت سایبری را جدی خواهند گرفت و او شخصاً این هیئت را تشکیل داده تا در جلوگیری از وقوع حوادثی مانند این متعهد باشد. رئیس جدید دموکرات‌ها، تصمیم به تشکیل هیئت مدیره سایبری را پاسخ مستقیم به «حمله سایبری غیرقانونی هکرهای مورد حمایت دولت روسیه» عنوان کرد.

محققان دولتی بر این باورند که حزب دموکرات آمریکا، تنها یکی از اهداف هکرهای تحت حمایت روسیه بوده که به طور گسترده موفق به انجام عملیات هکری شده است. مقامات اطلاعاتی مدعی شده‌اند که تابستان گذشته به کمپین دموکرات‌ها در مورد نشت اطلاعات هشدار داده بودند.

این هیئت متشکل از چهره‌هایی مانند راند بیرز، فعال اسبق در وزارت امنیت داخلی و نیکول وانگ، وکیل سابق فناوری در گوگل و توییتر است.

این فعالیت‌ها در حالی شکل گرفته است که اخیراً هکر موسوم به «گوسیفر» اقدام به انتشار فهرستی از مخاطبان و اعضای حزب دموکرات کرده که منجر به افزایش نگرانی‌های مقامات سیاسی این حزب شده است.

---------------------------------

1. Donna Brazile

2. Debbie Wasserman Shultz