Gerdab.IR | گرداب

نگرانی آمریکا از خرید و فروش اقلام غیرقانونی در نت

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

امروزه خرید و فروش اقلام غیرقانونی و به خصوص اسلحه در اینترنت برای آمریکایی‌ها بسیار آسان شده، به گونه‌ای که می‌توان به سهولت خرید شکلات به آن دسترسی داشت.

به گزارش گرداب به نقل از دیجیتال ترندز، نتایج بررسی های اداره الکل، تنباکو و مواد محترقه و منفجره در آمریکا نشان می دهد که بخش تاریک وب به نحوی فزاینده برای تبادل کالاهای مختلف غیرقانونی به کار می رود.

این اداره برای مقابله با تجارت غیرقانونی اسلحه در اینترنت گروه جدیدی را ایجاد کرده تا در مورد این موضوع تحقیق و بررسی کنند.

اداره مذکور تا به حال چند گروه قاچاق اسلحه را که در کانزاس و آلاباما معاملاتی را در بخش تاریک وب سازماندهی می کردند شناسایی و اعضای آن را دستگیر کرده است. این افراد اسلحه های غیرقانونی خود را به مشتریانشان در نقاط مختلف جهان می فروختند.

یک نوجوان آمریکایی که به جرم خرید اسلحه از این گروه ها و تلاش برای به راه انداختن قتل عام جمعی دستگیر شده می گوید خرید آنلاین اسلحه Glock به اندازه خرید یک جعبه شکلات ساده است. این افراد متخلف برای مخفی کردن هویت خود و در عین حال برقراری ارتباط با مشتریان از نرم افزارهای مختلفی مانند Tor استفاده می کنند.

البته بخش تاریک وب تنها برای خرید و فروش اسلحه به کار نمی رود. بررسی های نیکولاس کریستین از دانشگاه کارنگی ملون  نشان می دهد کمتر از سه درصد تبادلات غیرقانونی در این فضا مربوط به خرید وفروش اسلحه است. خرید فروش انواع مواد مخدر، هرزه نگاری کودکان، اطلاعات کارت های اعتباری و شماره های تامین اجتماعی مسروقه و دیگر اطلاعات هویتی افراد از جمله اقلام رد وبدل شده در این فضای مخوف است.

مقامات آمریکایی فعلا 200 مامور و بودجه ای چهار میلیون دلاری را به شناسایی فعالان متخلف فضای مجازی اختصاص داده اند. اما به نظر نمی رسد این امر برای مقابله با انبوه تخلفات صورت گرفته در بخش تاریک وب کافی باشد.