Gerdab.IR | گرداب

بزرگ‌ترین چالش صنایع در استرالیا چیست؟!

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

سازمان‌های دولتی استرالیا تلاش دارند، سرمایه‌گذاری خود در حوزه‌ی امنیت سایبری را افزایش دهند.

به گزارش گرداب؛ سازمان بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX)، هزینه‌های رو به افزایش امنیت سایبری را بزرگ‌ترین چالش پیش روی صنایع و تجارت‌های این کشور، دانست.

این در حالی است که حمله به وبگاه سازمان ملی آمار استرالیا و قطعی چندروزه‌ی این وبگاه، در هفته‌ی گذشته، نگرانی در مورد این حملات را افزایش داده است.

در همین راستا، اسکات موریسان (Scott Morrison)، کارشناس سازمان بورس، در مورد خطرات دست‌کم گرفتن حملات سایبری و عدم سرمایه‌گذاری کافی در این حوزه، به شرکت‌ها هشدار داد.

وی تصریح کرد: «مدیریت خطرات امنیت سایبری، چالش مهمی برای تمام تجارت‌ها و صنایع استرالیا، بوده و مسئولان باید این موضوع را جدی بگیرند.»

از سویی دیگر، توبیاس فیکین (Tobias Feakin)، رئیس امنیت سایبری موسسه‌ی سیاست‌های استراتژیک این کشور، نیز در واکنش به این خبر گفت: «پاسخ به این سؤال که آیا شرکت‌های مالی نیز در خطر هستند یا خیر؟ بدون شک مثبت است و در حقیقت بیشتر حملات به سمت این نوع شرکت‌ها، معطوف شده‌اند.»

وی راه‌حل این مشکل را سرمایه‌گذاری بیشتر، در بخش امنیت سایبری، دانست. بعلاوه، سازمان بورس اوراق بهادار استرالیا، پس از انتشار این گزارش، اعلام کرد، در سال‌های گذشته میزان سرمایه‌گذاری کشور، در این حوزه، چند برابر شده است و این میزان در آینده‌ای نزدیک، بیشتر نیز خواهد شد.

همچنین، بانک بزرگ دولتی این کشور، کامن ولث (Commonwealth)، امنیت سایبری را از بزرگ‌ترین دغدغه‌های این سازمان خواند و ادعا کرد، منابع عملیاتی مرتبط با امنیت سایبری خود را افزایش داده است. میزان اطلاعات مهم در این بانک، بسیار بالا بوده و ثبات و ایجاد اطمینان از امنیت اطلاعات، یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های دولت این کشور، محسوب می‌شود.