Gerdab.IR | گرداب

هتل‌های آمریکا؛ قربانی حملات بدافزارها

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

وجود بدافزارها در سیستم‌های پایانه فروشگاهی آمریکا در اوایل امسال بیش از بیست هتل و مراکز تفریحی این کشور را مورد هجوم حملات خود قرار داده است.

به گزارش گرداب؛ امروزه نرم‌افزارهای مخرب موسوم به بدافزارها که زیرساخت سیستم‌های پایانه فروشگاهی (POS) 20 هتل آمریکا را اوایل سال جاری مورد هجوم خود قرار دادند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد هتل‌های HEI، استراحت گاه Starwood، Westin، هتل بین‌المللی Marriott، Hyatt و هتل‌های بین‌قاره‌ای آمریکا، از اهداف اصلی این بدافزار به شمار می‌روند. کارشناسان امنیتی معتقدند بدافزار نام‌برده فعالیت خود را از 2 مارس 2015 تا 21 ژوئن سال جاری به‌صورت زنجیره‌وار روی زیرساخت‌های پایانه فروشگاهی شروع کرده است.

بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده اطلاعات ده‌ها هزار کارت و حساب کاربری با وجود این بدافزار در معرض خطر قرار گرفته این در حالی است که برخی از کارشناسان در تحقیقات خود اعلام کردند بدافزار سیستم نام برده موفق به سرقت اطلاعاتی از قبیل نام، شماره کارت، تاریخ انقضاء و سریال CCV درج شده روی کارت را به سرقت برده است.

طی بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد، بدافزار شروع فعالیت خود را از کافه‌ها، چشمه‌های آب‌معدنی و دیگر مراکز موردنیاز کاربران که از سیستم‌های پرداخت الکترونیک استفاده می‌کنند را مورد هجوم خود قرار داده‌اند.

تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد بدافزار سامانه‌های پرداخت فروشگاهی با استفاده از سیستم پرداخت MICROS فعالیت مخرب خود را تابه‌حال پیش برده است.