Gerdab.IR | گرداب

رئیس امور دولت الکترونیکی سازمان استخدامی خبر داد

ایران هم بین‌المللی شد!

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

رئیس امور دولت الکترونیکی سازمان استخدامی گفت:‌ سازمان ملل با مطالعه ۷ کشور سند تعامل‌پذیری دولت‌ها را تدوین کرده و اکنون سند ملی تعامل‌پذیری دولت ایران طبق سند سازمان ملل تحویل شده است.

به گزارش گرداب، علیرضا شاهپری در همایش چارچوب عملی تعامل‌پذیری دولت (IGIF)، اظهار داشت:‌ الزام تعامل‌پذیری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی یکی از بندهای دولت الکترونیک است.

رئیس امور ساختارهای سازمانی و دولت الکترونیکی سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به تدوین سند ملی تعامل‌پذیری دولت جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ سازمان ملل با بررسی 7 کشور از جمله انگلیس، برزیل،‌ نیوزلند، آلمان و دانمارک دستورالعمل تعامل‌پذیری دولت را تدوین کرده که اکنون سند ملی تعامل‌پذیری دولت جمهوری اسلامی ایران طبق دستورالعمل سازمان ملل تهیه شده است.

وی گفت:این سند باید در کمیسیون دولت الکترونیک به تصویب برسد تا قابلیت اجرایی شدن پیدا کند.

شاهپری خاطر نشان کرد: این سند نقشه راهی برای پیاده‌سازی دولت الکترونیکی خواهد بود و پس از ابلاغ آن باید دو گروه به طور مداوم یکی عمل پالایش و دیگری عمل بازنگری سند را انجام دهد تا نقایص آن برطرف شود.

رئیس امور ساختارهای سازمانی و دولت الکترونیکی سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد:‌همچنین پس از ابلاغ در هر دستگاه یک نماینده به عنوان مسؤول پیاده‌سازی سند تعیین شود.

وی یادآور شد: پس از تدوین و اجرای سند ملی تعامل‌پذیری دولت‌ها اکنون برای مثال در اتحادیه اروپا سند تعامل‌پذیری بین دولت‌ها با موضوعاتی از جمله مالی و سلامت مطرح است.