Gerdab.IR | گرداب

تشکیل واحد امنیت سایبر جدید آلمان

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

در پی حملات تروریستی اخیر دولت آلمان به‌منظور جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی در فضای دارک وب، واحد امنیت سایبری خود را تشکیل داده است.

 به گزارش گرداب؛ در پی حملات تروریستی اخیر آلمان، دولت این کشور در حال طراحی و برنامه‌ریزی رویکرد امنیت سایبری خود برای ایجاد آژانس مرکزی فناوری اطلاعات در زمینه امنیت سایبری (Zentrale Stelle für Informationstechnik im Sicherheitsbereich) است؛ این اقدام صرفاً جهت مبارزه و کنترل فعالیت تروریست‌ها در فضای دارک وب به وقوع پیوسته است. توماس دمایزیر (Thomas de Maizière)، وزیر کشور آلمان در جمع خبرنگاران گفت، بخش جدید آژانس مرکزی فناوری اطلاعات، در زمینه امنیت به توسعه‌ی روش‌ها برای مقابله با جرائم رایانه‌ای و مبارزه با تروریسم پرداخته است.

وی در ادامه افزود، واحد تأسیس شده با استفاده از قابلیت‌های تهاجمی، به بررسی و بهره‌برداری از فضای دارک وب پرداخته است. این در حالی است که مهاجمان با استفاده از این فضای سایبری به عنوان یک پناهگاه امن برای پیش برد فعالیت‌ها و جرائم غیرقانونی خود اعم از تجارت سلاح و مواد مخدر استفاده می‌کنند.

مقامات امنیتی آلمان معتقدند، واحد نام‌برده برای جلوگیری از اقدامات تروریستی در فضای سایبری تشکیل‌شده است. دمایزیر در ادامه افزود برای مبارزه با فعالیت تروریست‌ها در فضای مجازی به تشکیل این واحد امنیت سایبری پرداخته‌ایم.