Gerdab.IR | گرداب

ترزا لوئیس اعدام شد

تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۸۹

لوئیس در حالی به وسیله سم اعدام شد که مطابق با شواهد، توانایی سازماندهی برای قتل را نداشته است.

گرداب- یک نشريه آلماني با اشاره به عارضه عقب‌ماندگي ذهني در زن آمريكايي كه اخيرا اعدام شد نوشت كه حتي اين موضوع نيز نتوانست مانع از كشته شدن وي شود.

"فوكوس" در گزارشي با عنوان "هيچ عفوي شامل ترزا لوئيس" نشد،‌ نوشت كه لويس در حالي توسط سم كشته شد كه بنا بر نظر وكيل و مطابق با شواهد موجود، اين زن 41 ساله توانايي ذهني سازماندهي و برنامه ريزي براي قتل را نداشته است.

اين نشريه آلماني با اشاره به مخالفت اتحاديه اروپا و نيز واكنش افرادي همچون "جان گريشام"، نويسنده آمريكايي به حكم قتل لويس نوشت كه اين اقدامات اگر چه باعث به تاخير افتادن اجراي حكم شد اما نتوانست از عملي شدن آن جلوگيري كند.

لويس زن آمريكايي 41ساله محكوم به اعدام، ساعت 9شب پنجشنبه به وقت ايالت ويرجينيا (5 صبح جمعه به وقت تهران) در زندان شهر "جارات" ايالت ويرجينيا با ترزيق مواد سمي اعدام شد.

خبرگزاري فرانسه به نقل از مقامات محلي در ويرجينيا با تاييد اعدام اين زن آمريكايي گزارش داد كه تعداي از مردم ايالت ويرجينيا در اعتراض به راي دادگاه در مقابل محل اعدام ترزا تجمع كردند.

اتهام ترزا لويس اجير كردن دو مرد براي قتل همسر و پسر خوانده‌اش بود.
اين حكم در حالي صادر شد كه قاضي دادگاه ترزا را با نارسايي ذهني، "مغز متفكر " قتل‌ها معرفي كرده بود اما در چندين تست هوش مشخص شد كه وي در مرز "عقب مانده‌ذهني " قرار دارد.

گفته مي‌شود كه ترزا در زمان قتل‌ها از نارسايي‌ و اختلالات رواني ديگري نيز رنج مي‌برده است كه حكم اعدامش را زير سؤال مي‌برد.
اعدام اين زن با موجي از مخالفت‌هاي گسترده جهاني و فعالان حقوق بشر همراه بوده است.

منبع: فارس