Gerdab.IR | گرداب

فروش اطلاعات آژانس امنیت ملی آمریکا به بالاترین قیمت

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

هکرهای سارق ابزار جاسوسی و بدافزار طراحی شده توسط یک گروه وابسته به آژانس امنیت ملی آمریکا برای افشای کامل اطلاعات مسروقه خود خواستار دریافت مبالغ کلانی هستند.

به گزارش گرداب؛ این هکرها موسوم به The Shadow Brokers که توانسته اند ابزار جاسوسی و هکری طراحی شده توسط گروه Equation Group وابسته به آژانس امنیت ملی آمریکا را سرقت کنند، می گویند فایل هایی را سرقت کرده اند که حاوی کدهای برنامه نویسی ابزار مورد استفاده آژانس مذکور برای نفوذ به روترها و فایروال های اینترنتی است.

آنان یک فایل فشرده شده که حاوی دو فایل رمزگذاری شده است را در اینترنت منتشر کرده اند که رمز یک فایل توسط خود هکرها منتشر شده، ولی انتشار اطلاعات فایل رمزگذاری شده دوم منوط به جمع آوری یک میلیون بیت کوین است که معادل بیش از 560 میلیون دلار می باشد.

هکرهای آژانس امنیت ملی آمریکا می گویند تنها 40 درصد از تسلیحات سایبری و ابزار جاسوسی آژانس را افشا کرده اند و 60 درصد باقیمانده در اختیار افرادی قرار می گیرد که مبلغ درخواستی را به آنها پرداخت کنند. آنان برای جلب نظر علاقمندان مدعی شده اند تسلیحات سایبری را در اختیار گرفته اند که توسط خالقان و طراحان استاکس نت، duqu و flameابداع شده است.

Equation Group به عنوان گروهی که تحت نظر آژانس امنیت ملی آمریکا به فعالیت های هکری و خرابکارانه می پردازد شهرت دارد. در سال 2015 محققان شرکت امنیتی کاسپراسکای Equation Group را پیچیده ترین گروه فعال در زمینه اجرای حملات رایانه ای در جان لقب دادند. اسامی ابزار مورد استفاده این گروه هکری از جمله "EPICBANANA”  و "BANANAGLEE” قبلا در اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن هم ذکر شده بود.

گروه یاد شده در اجرای حمله به تاسیسات هسته ای صلح آمیز ایران با استفاده از ویروس استاکس نت هم دست داشته است. این ویروس به طور مشترک توسط آمریکا و اسراییل طراحی شده است.