Gerdab.IR | گرداب

حمله هکرها به ستاد انتخاباتی ترامپ

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

هکرها سیستم‌های رایانه‌ای ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» و سازمان‌های وابسته به حزب جمهوری‌خواه آمریکا را هدف قراردادند.

به گزارش گرداب؛ هکرها سیستم‌های رایانه‌ای ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه آمریکا و سازمان‌های وابسته به جمهوری‌خواهان را هدف حملات سایبری خود قراردادند.

طبق اظهارات یکی از کارکنان ستاد انتخاباتی ترامپ و یک کارشناس امنیتی، پست الکترونیک یکی از اعضای این ستاد انتخاباتی در سال ۲۰۱۵ به یک بدافزار آلوده شد و از این طریق ایمیل‌های مغرضانه‌ای به همکاران وی ارسال شد. در آن زمان مشخص نبود که آیا هکرها به رایانه‌های این ستاد انتخاباتی دسترسی پیداکرده‌اند یا خیر.

این در حالی است که ماه گذشته، مقامات امنیتی آمریکا از نفوذ هکرها به رایانه‌های کمیته ملی حزب دموکرات و ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون خبر دادند.

مقامات آمریکا اعلام کردند که طبق بررسی‌های صورت گرفته روسیه و نایبان آن مسئول این حملات سایبری هستند؛ اما مقامات کرملین با رد این اتهامات، آن‌ها را «ادعاهایی پوچ» خواند.

شایان‌ذکر است که ابزار و تکنیک‌های مورداستفاده برای هک کردن سیستم‌های رایانه‌ای این نامزد جمهوری‌خواه مشابه ابزار و تکنیک‌های بکار رفته در حمله سایبری به سازمان‌های وابسته به حزب دموکرات ازجمله کمیته ملی حزب دموکرات و ستاد انتخاباتی کلینتون است. این امر مقامات آمریکایی را به این ارزیابی اولیه رهنمون ساخت که آژانس‌های اطلاعاتی غیرنظامی و نظامی روسیه و نایبان آن هر دو حزب سیاسی آمریکا را هدف قرار داده