Gerdab.IR | گرداب

ورود شبکه‌ملی‌اطلاعات به برنامه ششم

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران؛ پس از اعلام وصول مجدد لایحه برنامه ششم با اضافه شدن دو تا سه پیشنهاد جدید کمبودهای برنامه جبران می‌شود.

به گزارش گرداب؛ رضا باقری اصل درباره اضافه شدن بندها و ایجاد تغییراتی در لایحه برنامه ششم توسعه در حوزه ICT اظهار داشت: پس از اعلام وصول مجدد لایحه برنامه ششم توسعه، مطابق دیگر وزارتخانه‌ها جلساتی بین نمایندگان مجلس و وزارت ارتباطات در حال برگزاری است تا برنامه در احکامی که کمبود داشت به پیشنهاد نمایندگان و پیشنهاد وزارت ارتباطات در جهت اصلاح و بهبود برنامه تکمیل شود.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه در این فرآیند اگر نکته‌ای فراموش‌شده یا در مجلس قبل نکاتی مطرح بود که فرصت ارائه پیدا نشد و اکنون به ذهن رسیده تلاش می‌کنیم که با همکاری مجلس در برنامه گنجانده شود.

وی با بیان اینکه برنامه ششم نیاز به تغییر آن‌چنانی ندارد، گفت: اما دو یا سه پیشنهاد جدید مطرح‌شده که به برنامه اضافه خواهد شد. از آن جمله موضوع شبکه ملی اطلاعات است که به برنامه ششم اضافه می‌شود.

باقری اصل در پاسخ به این سؤال که روح کلی برنامه ششم بر حوزه ICT خدمات و دولت الکترونیک است و درباره زیرساخت مطلب زیادی ندارد که به نظر می‌آید ناشی از جهت‌گیری فکری تدوین‌کنندگان این برنامه در وزارت ارتباطات بوده است، گفت: روال کار در تدوین قوانین برنامه به این شکل است که از کارگروه‌های مختلف اطلاعات به کمیسیون تلفیق ارسال می‌شود. بندهایی که از وزارت ارتباطات به این کمیسیون رفته بود به این صورت جمع‌بندی شده و شاید علت امر علاقه بیشتر کارگروه به این موضوعات بوده است.