Gerdab.IR | گرداب

انتقال‌داده‌های کاربران‌واتس‌آپ‌به‌اسم‌تبلیغات

تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵

خرید برنامه گپ موبایلی واتس آپ توسط فیس بوک باعث شده که داده‌های کاربران این برنامه در اختیار بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا قرار بگیرد.

به گزارش گرداب، فیس بوک از این اطلاعات برای نمایش تبلیغات هدفمند به کاربران خود استفاده می کند،البته این تنها استفاده‌ای نیست که فیس بوک از این حجم از اطلاعات ارزشمند به عمل می آورد.

واتس آپ در وبلاگ خود رسما به این موضوع اذغان کرده و آورده است: ما با هماهنگی فیس بوک اقداماتی همچون بررسی میزان استفاده کاربران از خدماتمان و مقابله بهینه با هرزنامه‌ها را هم انجام می‌دهیم. فیس بوک با استفاده از این اطلاعات می تواند دوستان بهتری به کاربران پیشنهاد بدهد و آگهی های مرتبط تری را برای هر فرد به نمایش درآورد، بنا بر این گزارش از این طریق شما تبلیغاتی را از شرکتی که قبلا با آن کار کرده اید مشاهده می‌کنید و نه اگهی های فردی که هرگز در موردش چیزی نشنیده اید.

این اطلاعات علاوه بر فیس بوک با تعدادی از شرکت های همکار با این شبکه اجتماعی هم به اشتراک گذارده می‌شود که از جمله آنها می توان به Oculus Rift سازنده هدست های واقعیت مجازی که چندی قبل توسط فیس بوک خریداری شد، اشاره کرد.

شماره همراه مورد استفاده برای تایید حساب واتس اپ و آخرین باری که کاربر از واتس آپ استفاده کرده از جمله اطلاعاتی است که به فیس بوک تحویل داده می شود. این اطلاعات در کنار دیگر اطلاعات شخصی کاربران مجموعه ارزشمندی از داده ها را برای شرکتی مانند فیس بوک آشکار می کند.