Gerdab.IR | گرداب

معاون وزیر ارتباطات:

آنچه اهمیت دارد مدیریت ایرانی بر سرور های تلگرام است

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور مطرح نیست و با وجود شبکه های جهانی اطلاعات این کار فایده ای هم ندارد بلکه آنچه مهم است مدیریت ایرانی بر سرورهاست.

به گزارش گرداب، امیرحسین دوایی جمعه شب در آئین گشایش نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و ماشین های اداری « ایرانگام» در مشهد، بر ضرورت وجود پیام رسان ملی با مدیریت ایرانی تاکید کرد و افزود: نقش بخش خصوصی درایجاد این شبکه،تعیین کننده است و شرکتهای دانش بنیان با استفاده از تجربیات بین المللی باید قابلیت خدمت رسانی به دهها میلیون کاربررا داشته باشد.
 
وی اظهار کرد:حضور بخش خصوصی جوان وپیاده سازی محلی و بومی سیستم های مختلف رایانه ای و مرتبط با شبکه بسیار مورد توجه قرار دارد.
 
وی تاکید کرد: فعالیتهای پیام رسانهای داخلی که هم اکنون نیز موجود هستند، باید قابل رقابت با مشابه خارجی در حوزه کیفیت و سرعت باشد و مردم از اینکه اطلاعات خود را در اختیار این پیام رسانها قرار دهند اطمینان حاصل کنند که درنهایت به مهاجرت مردم از پیام رسانهای خارجی به داخلی می انجامد.
 
وی از اختصاص بودجه حمایتی 22 میلیارد ریالی در سال جاری برای حوزه آی تی خبر داد و افزود:امیدواریم درسال آینده نیز 30 میلیارد ریال به صورت وجوه اداره شده به بخش خصوصی در این زمینه تخصیص یابد.
 
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر«ایرانکام» در زمینه دولت و آموزش الکترونیک، مدارس هوشمند، خرید آنلاین و فعالیتهای حوزه وب اعم از طراحی، آنالیز، تحلیل وهمچنین مدیریت ادمین ها و هاست ها، سخت افراز و شبکه های کامپیوتری از 12 تا 16 شهریور ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است.
 
116 شرکت داخلی و 6 نمایندگی خارجی از کشورهای آلمان، چین، لیتوانی، تایوان، استرالیا و تایلند در این نمایشگاه شرکت دارند.
منبع: ایرنا