Gerdab.IR | گرداب

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای:

حجم بازار آی‌.تی 2.5 برابر فروش نفت کل دنیاست

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: در سال 2016 حجم بازار آی.تی 3.8 تریلیون دلار و 2.5 برابر فروش نفت در کل دنیا بوده است.

به گزارش گرداب؛ ناصرعلی سعادت امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه الکامپ در انزلی برپایی این نمایشگاه را حاصل پیشرفت خوبی در راستای همکاری بخش‌ خصوصی و دولتی دانست.

وی افزود: همه دست به دست یکدیگر داده‌اند تا نمایشگاه مذکور بسیار بهتر و متفاوت‌تر از همیشه برگزار شود که بسیار جای قدردانی دارد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان اینکه امسال نمایشگاه الکامپ موجب حضور شرکت‌ها در فضای بسیار بهتری شده است، گفت: این نمایشگاه نتیجه تاثیر مستقیم بر اقتصاد شرکت‌ها دارد.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ در منطقه آزاد انزلی، ادامه داد: دهمین نمایشگاه الکامپ گیلان برای نخستین بار در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گفته وی، بیش از 50 شرکت رایانه‌ای در نمایشگاه مذکور حضور یافتند و محصولات مختلف شغلی مانند شبکه نرم‌افزار، سخت‌افزار، سرویس‌ها و خدمات اینترنت ارائه دادند.

سعادت با اشاره حجم بالای تبادلات اقتصادی در حوزه آی‌.تی تصریح کرد: در سال 2016 حجم بازار آی.تی 3.8 تریلیون دلار و 2.5 برابر فروش نفت در کل دنیا بوده است.

وی اضافه کرد: در این راستا اگر فردی به دنبال فعالیت جدی در حوزه اقتصادی باشد باید در حوزه آی.‌تی حضور یابد.

این مسؤول موفقیت هر نمایشگاه را در متفاوت بودن آن دانست و گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه الکامپ ایجاد فرصت‌های اقتصادی بیشتر و جلب توجه سرمایه‌گذاران به آن نگاه کرد که باید از این فرصت استفاده بهینه شود.

به گزارش فارس، نمایشگاه الکامپ با هدف نمایش دستاوردهای بخش‌خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گیلان به شرکت‌ها و نهادهای دولتی و کارخانه‌ها و ... بوده که از 22 تا 26 شهریور ماه جاری از ساعت 16 عصر تا 22 برای عموم باز است.