موسسه تحقیقاتی دِلویت نشان داد که یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی بینالمللی از جهات مختلف تأثیری ۲۲۷ میلیارد دلاری بر اقتصاد جهان داشته است.
موسسه دِلویت طی مطالعهای، طریقههای مختلفی که یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی بینالمللی براساس آنها بر اقتصاد جهان تأثیر دارند را مورد مطالعه قرار داده است.
در این مطالعه دلویت نشان داده است که تأثیر اقتصادی تنها همین یک شبکه اجتماعی 227 میلیارد دلار بوده است که شکلهای مختلفی اعم از بازاریابی محصولات و خدمات، ایجاد اشتغال، راهاندازی کسبوکارهای مختلف و... را در بر میگیرد.
تأثیراتی که این شبکه بر "بستر توسعه افزونه" داشته 29 میلیارد دلار، بر "بازاریابی" 148 میلیارد دلار و در نهایت بر "ایجاد روابط اجتماعی" 50 میلیارد دلار بوده است.
با الهام از تجربیات همانند این، میتوان نتیجه گرفت که توسعه شبکههای اجتماعی داخلی در چندین بعد به رشد اقتصاد کشور و بهبود شرایط کسبوکارهای مختلف کمک میکند.
جداول زیر که برگرفته از آثار توسعه شبکههای اجتماعی است به ترتیب "درآمد حاصل از تجارت در رسانههای اجتماعی" و "درآمد حاصل از تبلیغات در رسانههای اجتماعی" را شامل میشود که البته بخشی از پتانسیلهای درآمد از رسانههای اجتماعی را در بر میگیرد.