Gerdab.IR | گرداب

آیا هکر های روسی به آژانس امنیت ملی آمریکا نفوذ کرده اند؟

تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵

در ماه‌های اخیر هکرهای روس توانسته‌اند رایانه‌های کمیته ملی دموکراتیک را هک کنند و اطلاعات خصوصی کالین پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا را سرقت کنند.

به گزارش گرداب به نقل از ان پی آر، با نفوذ گسترده وبی سابقه این هکرها به زیرساخت های رایانه ای و اینترنتی وابسته به نهادهای دولتی ایالات متحده حالا این نگرانی وجود دارد که ممکن است هکرها به شبکه های رایانه ای آژانس امنیت ملی آمریکا هم نفوذ کرده باشند.

منابع خبری آمریکایی مدعی هستند که هکرهای نخبه روس توانسته اند با استفاده از مهارت های خود اطلاعات مهمی را در ارتباطات با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقابت های داخلی و عملکرد برخی نهادهای امنیتی این کشور به دست آورند.

کریس انگلس معاون سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه ای در این زمینه تصریح کرده است: بیم دارم که روس ها با موفقیت آژانس امنیت ملی ایالات متحده را هک کرده باشند. من شرط می بندم که آنها برای این کار تلاش کرده اند. اما تصور نمی کنم تلاش آنها موفق بوده باشد.

اگر چه این مسئول سابق دولتی در مورد موفقیت هکرهای روس تردید دارد، اما به این نکته اشاره می کند که هکرهای یاد شده موفق به نفوذ به یک فایروال شده اند که برای حفظ امنیت آژانس امنیت ملی آمریکا مورد استفاده بوده است.

وی افزوده که سه سال بعد از افشای اسناد محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا در مورد جاسوسی های سایبری این کشور هنوز نمی توان اطمینان داشت که منافذ نفوذ به این سازمان به طور کامل برطرف شده باشند.

مارک راجرز مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا هم به تازگی در مصاحبه ای با ان پی آر تصریح کرده که ممکن است در آینده افرادی مشابه با اسنودن دست به افشاگری های مشابهی بزنند. هر چند وی وعده داده که این افشاگری ها دیگر به شکلی مداوم و در مقیاس قبلی رخ نخواهند داد.

به اعتقاد کارشناسان امنیتی مستقل مجموعه این اظهارنظرها نشان می دهد که دولت آمریکا در مورد هک شدن داده های آژانس امنیت ملی آمریکا یا افشای آن از داخل هنوز به طور جدی نگران است و این نگرانی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا تشدید شده است. به خصوص که برخی دموکرات ها ترامپ نامزد جمهوری خواهان را به همراهی با روس ها برای مقابله با هیلاری کلینتون متهم می کنند.