Gerdab.IR | گرداب

در حاشیه برنامه اپراتور دوم:

توضیح وزیر ارتباطات در مورد دلیل گران شدن بسته اینترنت موبایل

تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات در مورد دلیل گران شدن بسته اینترنت موبایل گفت: آنچه به ما مربوط می شود تعیین سقف تعرفه برای ارائه خدمات از سوی اپراتورهاست که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب می شود.

به گزارش گرداب، محمود واعظی در حاشیه افتتاح پروژه های اپراتور دوم ارتباطی در ارتباط با گران شدن نرخ برخی بسته های اینترنت موبایل علی رغم دستور کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای کاهش تعرفه ها، گفت: آنچه به ما مربوط می شود تعیین سقف تعرفه برای ارائه خدمات از سوی اپراتورهاست که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اپراتورها در ارائه بسته های اینترنتی باید پایین تر از سقف تعرفه ها عمل کنند.
وی درباره جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور هم گفت: بعد از برجام برخی مذاکرات آغاز شده است و هم با اپراتورهای اصلی، هم مجازی و هم FCPها در حال مذاکره هستند.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گویا رجیستری گوشی های موبایل تا آخر سال طبق اظهارات یکی از اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مرحله پایلوت می ماند هم گفت: این کار، کار بزرگی است و طول می کشد تا نتایج آن را اعلام کنیم لذا اعلام تصمیم نهایی را به بعد موکول می کنیم.
وزیر ارتباطات درباره اینکه چرا برخی موانع ترابردپذیری همچون پیام اعلام ترابرد رفع نمی شود؟, گفت: کمیته ویژه ای برای بررسی موانع این حوزه در نظر گرفته شده و از اپراتورها خواستیم تا با حضور در میدان به سمت رفع مشکلات بروند.