Gerdab.IR | گرداب

نمایشگاه رسانه های دیجیتال؛

«سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی» شعار نمایشگاه امسال

تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵
به گزارش گرداب دهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال تهران با هدف فراهم نمودن محیطی مناسب به منظور ایجاد کسب و کار، هم‌دلی و هم‌افزایی بین پدید آورندگان آثار دیجیتالی و همچنین حمایت از تولید کنندگان داخلی و عرضه آسان محصولات فرهنگی دیجیتالی از سوم الی هفتم آبان ماه سال جاری در شبستان اصلی مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

جواد موحد دبیر کمیته اجرایی دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در  رابطه با این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه امسال با شعار سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی برگزار می‌گردد. با توجه به سیاست‌های مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در خصوص فرهنگ سازی استفاده صحیح از رسانه های دیجیتال و مصونیت بخشی عموم مردم در استفاده از ابزارهای نوین رسانه ای و با مشاوره جمعی از صاحبنظران حوزه رسانه های دیجیتال، این شعار انتخاب گردید.

امید است انتخاب این نام، مشارکت کنندگان در نمایشگاه را ترغیب نماید تا ظرفیت های بالقوه خود را در راستای پوشش این هدف مهم فعال نمایند.وی افزود: امروزه با سیل عظیم تولید و تبادل اطلاعات در فضای مجازی،  پارادایم نظارت حاکمیتی بر تولید محتوا برای صیانت از شهروندان نیز تغییر یافته و برای تحقق آن نیاز به مشارکت اقشار جامعه و شناخت نسبی ایشان نسبت به رسانه های نوین و وثوق و جامعیت اطلاعات منتشره آن می باشد که این امر جز با ارتقای سواد رسانه ای عموم مردم و مسئولیت اجتماعی ایشان در قبال سایر مخاطبان فضای مجازی محقق نمی گردد.

موحد در خصوص حمایت از موسسسه‌ها و مجموعه های فعال در حوزه رسانه های دیجیتال در نمایشگاه گفت: عمده حمایت های ما، تخصیص فضا با بیش از 50 درصد تخفیف در قیمت تمام شده به موسساتی است که محتوا و خدمات فرهنگی مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی عرضه می نمایند.

موحد گفت: در خصوص غرفه های حاضر در نمایشگاه که در موضوع مرتبط با شعار نمایشگاه اقدامات تبلیغی و ترویجی فرهنگ ساز ضمن جلب مشارکت عموم مردم در ایام برگزاری نمایشگاه اقدام نمایند تسهیلات ویژه ای را در نظر گرفته ایم که از جمله آن می توان تخصیص رایگان فضای کارگاه و نشست، تخفیف در هزینه غرفه، جوایز ارزنده، تقدیر به عنوان غرفه برتر را نام برد.

لازم به ذکر است این نمایشگاه از 3 تا 7 آبان ماه سال جاری در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) از ساعت 10 صبح تا 8 شب برگزار می گردد.